حوادث و رویدادها

نجات ۱۲۰ نفر از سیلاب/امدادرسانی در ۴۰ شهرستان ادامه دارد

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه 120 نفر از شهروندان از سیل نجات یافته و به مناطق امن منتقل شده اند، از ادامه کمک رسانی به شهروندان در 40 شهر خبر داد.

به گزارش ترندونی، دکتر پیرحسین کولیوند در خصوص بلایای هوایی کشور در روزهای 26 تا 29 دی ماه گفت: سه استان کشور تحت تاثیر امواج بارشی قرار گرفته اند، بنابراین هلال احمر آمادگی کامل برای امدادرسانی به مناطق آسیب دیده از سانحه هوایی را داشت. برای شروع.

وی افزود: بیشترین خسارت این سامانه بارشی در جنوب کشور مشاهده می شود و از این حیث چادر، فرش، 17 هزار و 515 تخته پتو، 5 کیلوگرم نایلون، 700 موشک، 4 هزار و 777 بسته غذایی، 3 هزار و 563 کیلوگرم کنسرو. ، 7 هزار و 224 قوطی خرما، 132 کیلوگرم خرما، 2 قرص نان و 21 هزار. و 148 بطری آب معدنی برای سیل زدگان.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در 4 شهرستان در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر امدادرسانی ادامه دارد و از تمام ظرفیت ها برای کمک به مردم استفاده می شود.

کولیوند ادامه داد: در 4 ساعت گذشته در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس 4 فروند بالگرد 4 بار پرواز کرده و 5 تن محموله امدادی را به مناطق سیل زده و 3 مصدوم را به مراکز منتقل کردند. درمان را تحویل دادند. 163 امدادگر نیز با بالگرد به نقاط صعب العبور اعزام شدند.

وی افزود: حوادث جوی در روزهای اخیر محدود به جنوب کشور و استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری نبوده است. در زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان در خوزستان، خراسان جنوبی و رضوی، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد کمک رسانی شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در مجموع نیروهای هلال احمر در 5 شهرستان امدادرسانی کردند و به سرعت 4 هزار و 144 نفر را اسکان دادند. در همین راستا 4 کمپ در چابهار، کنارک و میناب راه اندازی شد تا شهروندان بتوانند در این کمپ ها اقامت کنند.

کولیوند درباره مهمترین ماموریت های هلال احمر در مناطق سیل زده اخیر گفت: سه نفر از شهروندان در سیل روزهای اخیر نجات یافتند و متاسفانه 5 نفر نیز جان باختند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در استان های شمالی 5 نفر خدمات درمانی سرپایی از نیروهای هلال احمر دریافت کردند و 5 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. 4 خودرو نیز از سیل و کولاک نجات یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ کولیوند تاکید کرد: زهکشی آب منازل مسکونی با جدیت دنبال می شود و تاکنون آب 6 خانه به طور کامل تخلیه شده است. در مجموع بیش از 4700 نیرو برای کمک به سیل زدگان استفاده شده است که 741 وسیله نقلیه برای این منظور استفاده شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا