عمومی

افزایش۶۰ درصدی امدادرسانی هلال احمر خراسان شمالی در حوادث جاده‌ای – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ابوالفضل محبان در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: تاکنون پایگاه امداد نجات جاده‌ای خراسان شمالی ۱۷ حادثه را امدادرسانی کرده که در این میان ۲۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۱۷ دستگاه آمبولانس در اختیار امدادگران این استان است، گفت: فقط در روز دوم فروردین در اثر برخورد یک دستگاه پراید و یک دستگاه سمند، ۸ نفر مصدوم و در پی حادثه‌ای دیگر ۱۰ نفر مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی بارندگی را علت افزایش سانحه‌های جاده‌ای دانست و افزود: در زمان بارندگی‌ها رانندگان بیشتر احتیاط کنند.

محبان گفت: طی سال گذشته از ۲۵ اسفند تا یک فروردین ۲۲ حادثه رانندگی رخ داده اما در سال جاری طی همین مدت، ۲۵ حادثه به وقوع پیوسته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به اینکه امدادرسانی نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: از ۲۵ اسفند تا یک فروردین سال گذشته ۱۲ مصدوم توسط تیم امداد و نجات به مراکز درمانی منتقل شدند اما این آمار در سال جاری به ۳۵ مصدوم رسیده است.

وی گفت: با اینکه زمان طلایی رسیدن به محل حادثه ۱۵ دقیقه است اما طبق آمار ثبت شده تیم امداد و نجات خراسان شمالی در عرض ۷ الی ۸ دقیقه در محل حادثه حضور پیدا کرده که این خود بر حفظ جان مردم مؤثر است.

دکمه بازگشت به بالا