عمومیکسب و کار ایرانی برتر

طرز تهیه حلوای خرما

طرز تهیه حلوای خرمایی

بسیار ساده است و در کوتاهترین زمان ممکن نیز آماده می‌شود. در ادامه دستور پخت حلوای خرما آموزش داده می‌شود و در انتها نیز می‌توانید با طرز تهیه انواع مختلف حلوای خرما، از جمله حلوای خرمای شیرازی آشنا شوید.

مواد اولیه لازم برای حلوای خرما

طرز تهیه انواع حلوا با خرما

خرید انلاین خرما: دستور پختی که به آن آشنا شدید، ساده‌ترین نوع طرز درست کردن حلوای خرما است. شما با اضافه کردن مواد اولیه و ترکیبات دیگری می‌توانید یک حلوای اختصاصی آماده کنید. در ادامه با طرز تهیه حلوای خرما مجلسی به روش‌های مختلف آشنا خواهید شد.

طرز تهیه حلوای خرما با گردو

خرید خرما کبکاب: طرز تهیه حلوای خرما با گردو بسیار آسان است، در این دستور تنها کافی است پس از آماده شدن حلوای خرما، گردو را به اندازه دلخواه خُرد کرده و به حلوا اضافه کنید. در نهایت نیز می‌توانید روی حلوا را با گردو و کنجد تزئین کنید.

طرز تهیه حلوای خرما با ارده

خرید خرما خاصویی تازه: برای تهیه حلوای خرما با ارده، غیر از مواد اولیه که در ابتدای مقاله اشاره شد، به ارده نیز نیاز دارید. میزان ارده‌ در این دستور پخت، بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد. همانطور که می‌دانید ارده از کوبیدن دانه‌های کنجد به‌دست می‌آید و در نتیجه بسیار مقوی و مغذی است. وجود ارده و خرما در کنار هم از این حلوا یک بمب انرژی خواهد ساخت.

در طرز تهیه حلوای خرما با ارده، باید ارده را پس از اضافه کردن خرما به حلوا اضافه کنید. ارده کمی غلیط است و در نتیجه این حلوا اندکی منسجم‌تر از انواع دیگر حلوا با خرما خواهد بود.

طرز تهیه حلوای خرما با شیر

برای تهیه حلوای خرما با شیر علاوه‌بر مواد اولیه که در دستور تهیه ابتدای مقاله به آن اشاره شد، به یک پیمانه شیر نیاز دارید. در تهیه حلوا خرمایی با شیر، باید پس از اضافه کردن خرما به مواد داخل تابه و مخلوط شدن کامل آن با آرد و روغن، شیر را اضافه کنید.

با توجه به اینکه 1 پیمانه شیر به این حلوا اضافه می‌کنید، طبیعی است که حلوای خرما با شیر اندکی رقیق‌تر از انواع دیگر حلوای خرما باشد.

طرز تهیه حلوای خرما و کنجد

طرز تهیه حلوای خرما و کنجد نیز بسیار ساده است. پس از اضافه کردن پوره خرما، می‌توانید به مقدار دلخواه کنجد را به آن اضافه کنید. حلوا را به خوبی هم بزنید تا کنجد به خوبی با آن مخلوط شود.

طرز تهیه حلوا با شیره خرما و ارده

این حلوا عملاً یک دسر کامل خواهد بود، چرا شیره خرما و ارده به عنوان مقوی‌ترین مواد اولیه به آن اضافه خواهند شد. طرز تهیه حلوا ارده با شیره خرما نیز بسیار راحت است. برای تهیه حلوا با شیره خرما و ارده، کافی است پس از اضافه کردن پوره خرما و مخلوط کردن آن با آرد و روغن، شیره خرما و ارده را نیز به آن اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. حلوا شیره خرما علاوه بر طعم عالی، برای سلامتی نیز مفید است.

طرز تهیه خرما با روکش حلوا زعفرانی

برای تهیه خرما با روکش حلوا زعفرانی، ابتدا باید حلوای زعفرانی را آماده کرده و سپس دانه‌های خرما را با حلوا روکش کنید.

برای تهیه حلوای زعفرانی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

برای تهیه حلوا زعفرانی باید ابتدا آرد را به خوبی تفت داده سپس روغن را به آن اضافه کنید. پس از اینکه مخلوط آرد و روغن یکدست شد، باید شربت یا شهد زعفرانی را به آن اضافه کنید. اجازه دهید حلوای زعفرانی کاملاً خنک شود و در نهایت پس از خارج کردن هسته خرما، دانه‌های خرما را با حلوای زعفرانی روکش کنید.

حلوای خرما تنها با ترکیب آرد، روغن و پوره خرما آماده می‌شود، اما با اضافه کردن مواد اولیه و ترکیبات دیگری، تبدیل به یک دسر فوق‌العاده مقوی و خوشمزه تبدیل خواهد شد. در این مقاله با طرز تهیه حلوای خرما به روش‌های مختلف و با ترکیباتی چون ارده، شیره خرما و کنجد آشنا شدید. این تنوع بالا از طعم و رنگ باعث شده است تا انواع حلوای خرما، از جمله حلوای خرما رولتی و حلوا خرما مجلسی، در مراسم‌های مختلف، برای پذیرایی از مهمانان، کاربرد و محبوبیت زیادی داشته باشد

حلوای خرمای خوزستانی

شیرینی‌های محلی استان خوزستان، تنوع زیادی داشته و در کل کشور از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. حلوا‌های خوزستانی نوعی از این شیرینی‌های محلی هستند که بیشتر از خرما در آن استفاده شده و طبع گرمی نیز دارند. یا یکی از معروف‌ترین شیرینی‌های محلی استان خوزستان است که اصلیت آن به شهر‌های شوشتر و دزفول باز می‌گردد. همانطور که از نام این حلوا پیداست، خرما اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده آن بوده و طرز تهیه آن بسیار ساده است. این حلوا علاوه بر طعم عالی، خواص زیادی برای بدن دارد و برای تمامی افراد به خصوص کودکان مفید است. ما در ادامه این مقاله ، خوشمزه را به ساده‌ترین و کامل‌ترین حالت ممکن برای شما توضیح داده‌ایم و تمام نکات پیرامون این حلوا را نیز ذکر خواهیم کرد.

 مواد مورد نیاز جهت تهیه حلوای خرما

طرز تهیه حلوای خرما

را می‌توان به دو صورت توپی و معمولی تهیه کرد که ما روش تهیه هر دو شکل را برای شما توضیح خواهیم داد. تا جایی از مراحل برای هر دو شکل دستور یکسان است و پس از آن، تغییراتی دارد.

ابتدا یک لیوان و نیم آرد را چندین بار الک کنید تا کاملا یک دست شود و گلوله‌های آرد از بین برود. آرد را درون تابه بریزید و به مدت 15 دقیقه تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و خامی آرد گرفته شود.

روغن را آرام آرام به آرد اضافه کنید و هم بزنید. توجه کنید که در این مرحله باید هر لحظه آرد و روغن را چک کنید تا بیش از حد حرارت نبیند. پس از این که به میزان دلخواه حرارت دید، آنها را از روی شعله بردارید.

خرما‌ها را به خوبی بشویید و با دست یا چاقو نصف کنید. هسته آن را درآورده و تمام خرما‌ها را داخل یک بشقاب بریزید. به کمک یک غذا‌ساز، خرما‌ها را له و یکدست کنید. بهتر است که این کار را دو یا سه بار انجام دهید تا ترکیب مناسبی از خرما به دست بیاید.پس از این که خرما‌ها با هم مخلوط شدند، یک بار نیز آن را به همراه دارچین و زنجبیل داخل غذا‌ساز یا مخلوط کن بریزید.

در مرحله بعد تهیه حلوای خرما، ترکیب آرد و روغن را به خرماها اضافه کنید و خوب با یکدیگر مخلوط کنید تا مواد شما کاملا یکدست شوند. در این مرحله به دلخواه می توانید سپس خلال پسته و بادام یا گردو‌های از پیش آماده شده را خرد کنید و به ترکیب فوق اضافه نمایید و خوب هم بزنید. حال که مواد اولیه تهیه شد، می توانید به کمک یکی از دو دستور تهیه حلوای خرما، که در ادامه ذکر می شود، حلوا را به دو شکل حلوای خرما توپی یا معمولی تهیه کنید.

 طرز تهیه حلوای خرما توپی شکل

برای تهیه این شکل از حلوا باید پس از انجام مراحل گفته شده، اجازه دهید تا مخلوط آرد و خرما کمی سرد شود. سپس آن را به کمک دست به فرم توپ در‌بیاورید  در موادی مثل روی آن را با موادی مثل پودر پسته، پودر نارگیل و دارچین، دانه کنجد بغلطانید و داخل یک ظرف بچینید. ظرف را داخل یخچال بگذارید تا حلوا خرمایی‌ها کاملا سفت شوند. وقتی توپ های خرماییسفت و خنک شدند آماده سرو هستند.

 طرز تهیه حلوای خرما معمولی

جهت درست کردن این حلوا شما می‌بایست پس از تهیه ترکیب خرما و آرد، آن را روی حرارت نگهدارید و کمی گلاب را به آن اضافه کنید. اندکی بعد زعفران دم کرده را نیز به این ترکیب اضافه نموده و خوب هم بزنید.

بهتر است برای رنگ دادن بیشتر زعفران، آن را همراه با دو تکه یخ کوچک دم کنید و اجازه دهید تا یخ‌ها کاملا آب شوند. توجه کنید که در این حالت دیگر لازم نیست به زعفران آب جوش اضافه کنید. پس از انجام تمام این مراحل، حلوا را داخل یک ظرف بریزید و روی آن را به کمک پشت قاشق صاف کنید. اگر دوست دارید برای تزئین می‌توانید روی حلوا را با یک چنگال، طرح بزنید و در نهایت با پودر پسته، پودر نارگیل و دارچین آن را زیبا‌تر کنید.

را می‌توانید در کنار چای و به عنوان یک میان وعده استفاده کنید یا این که به همراه شیر و نان، در وعده صبح میل بفرمایید

دکمه بازگشت به بالا