اقتصادی

سایپا مجوز افزایش قیمت چند محصول خود را دریافت کرد

گروه خودروسازی سایپا از صبح امروز (شنبه) برای دومین هفته متوالی، طرح فروش فوق العاده دو محصول وانت 151 و کویک پلاس اتوماتیک را اجرا می کند و قیمت این محصولات نسبت به دوره های قبل افزایش یافته است. در همین راستا سایپا تاکید کرد که با اعلام عدم احتساب خودروهای وانت در قیمت های مصوب، این گروه خودروسازی مجوز افزایش قیمت برخی از محصولات خود را دریافت کرد.

به گزارش ترندونی، گروه خودروسازی سایپا در حال برنامه ریزی برای روز پنجشنبه هفته گذشته است پیش فروش چهار محصول با طرح های ویژه برای متقاضیان عادی و طرح حمایت از قانون جمعیت جوانان آغاز شد. مبلغ پیش پرداخت وانت 151 که قبل از طرح ویژه آبان با 80 میلیون عرضه شده بود. و 372 هزار پیش پرداخت 84 میلیون تومان در این مرحله در نظر گرفته شده است. 935 هزار مبلغ 500 پیش پرداخت

اکنون گروه خودرو از صبح امروز (شنبه 28 آذرماه) طرح فروش فوق العاده دو محصول کوییک پلاس اتوماتیک و سایپا 151 SE با موتور M13 را با قیمت قطعی و حداکثر زمان تحویل 90 روزه راه اندازی کرده است.

نکته مهم و قابل توجه این است که (علاوه بر افزایش مبلغ پیش پرداخت وانت 151 در آخرین طرح پیش فروش) قیمت نهایی این کالا و قیمت دستگاه کوئیک پلاس در طرح فعلی افزایش یافته است.

در طرح ویژه بیمه در ماه عرضه این دو محصول، 151 دستگاه ون با قیمت 160 میلیون فروخته شد. و 745 هزار تومان و “کویک پلاس” اتوماتیک – 278 میلیون و 40 هزار تومان. حال در طرح فروش ویژه که از امروز آغاز شده، این دو محصول بر همین اساس قیمت گذاری شده اند 169 میلیون و 871 هزار تومان (151 کامیون) و 287 میلیون و 850 هزار تومان (Quick Plus Automatic) منتشر شد.

به این ترتیب قیمت وانت سایپا نسبت به آخرین فروش این محصول 9 میلیون افزایش داشته است. و 226 هزار تومان و کوییک پلاس اتوماتیک – 10 میلیون. و 23 هزار تومان.

با در نظر گرفتن این نکته که در سال 1401 م مجوز رسمی تولید خودروسازان صادر نشد، ترندونی بر اعتبار مجوز افزایش قیمت از گروه سایپا نظارت کرد و سایپا نیز در پاسخ به این سوال:

– در مورد وانت 151 اخذ قیمت مصوب و مجوز تغییر قیمت فقط برای خودروهای سواری معتبر است و نیازی به وانت نیست.

– با توجه به افزایش قیمت کوئیک پلاس اتوماتیک، این گروه خودروسازی مجوز افزایش قیمت برخی از محصولات خود را دریافت کرد.

چرا اخیراً طرح تعویض خودروی فرسوده در طرح های سایپا وجود ندارد؟

نکته مهم دیگر این است که مانند دو طرح قبلی (فروش تکمیلی 21 آذر و پیش فروش 26 آذر) این طرح که از امروز اجرا می شود، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده را اجرا نمی کند.

این در حالی است که پس از لغو سامانه یکپارچه توزیع خودرو، وزارت صلح تاکید کرد: سامانه یکپارچه هدف از شروع فعالیت خود را از دست داده است اما شرایط مصوب قانونی از جمله 50 درصد برای خانواده را دارد. و طرح حمایت از جوانان و تخصیص 10 درصد ظرفیت تولید طرح خرید و فروش خودروهای دست دوم این شرکت های خودروسازی به تنهایی زنده خواهند ماند. اما این سه طرح سایپا هیچ برنامه ای برای جایگزینی خودروهای فرسوده نشان نداد!

سایپا در این خصوص نیز به ترندونی پاسخ داد: الزام اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده مختص فروش خودروهایی است که همچنان به صورت قرعه کشی عرضه می شوند; لذا با توجه به اینکه محصولات گروه خودرو به طور کامل از مرحله قرعه کشی حذف شده است; طرح خرید و فروش خودروهای دست دوم به 10 درصد ظرفیت فروش نیاز ندارد.

فروش عالی 2 محصول سایپا از امروز

همانطور که گفته شد گروه خودروسازی سایپا دو محصول کوییک پلاس اتوماتیک با گیربکس معمولی و کوییک آر با گیربکس معمولی در رنگ سفید را با حداکثر موعد تحویل 90 روزه (غیر در قرعه کشی) روانه بازار کرده است.

مهلت ثبت نام متقاضیان دائمی تا اتمام ظرفیت محصول و آخرین مهلت ثبت نام پیشاپیش طرح قانون حمایت از خانواده و جوانان (طرح ویژه مادران دارای دو فرزند) سه روز می باشد.

متقاضیان می توانند از ساعت 11 صبح امروز (شنبه) به محل فروش گروه خودروسازی سایپا به این آدرس مراجعه کنند. saipa.iranecar.com ثبت نام.

سایپا مجوز افزایش قیمت برخی از محصولات خود را دریافت کرده است

لازم به ذکر است در طرح ویژه مادران پیش ثبت نام انجام می شود و پس از تایید، مادران دارای حق ثبت نام (مادران دارای حداقل دو فرزند که فرزند دوم آنها از 19 آبان 1400 متولد شده است) اقدام می کنند. امکان ثبت نام نهایی داده می شود و وجه مسیر واریز می شود.

طرح ویژه مادران اجرا نمی شود و محدودیت هایی مانند داشتن گواهینامه معتبر رانندگی، نداشتن پلاک فعال، یک دستگاه به ازای هر کد ملی، عدم خرید در 48 ماه گذشته در نظر گرفته می شود. با این حال، این طرح ویژه شامل شرایطی برای متقاضیان عادی عدم داشتن پلاک پلیس فعال، داشتن حداقل 18 سال سن و ارائه شناسه معتبر، محدودیت فاکتور 18 ماهه و شماره تلفن و نام متقاضی خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا