اقتصادی

سایپا: مشکل اختلال در شبکه بود

اگرچه خودروسازان از هفته گذشته احتمال رهن خودرو را زودتر از موعد مقرر اعلام کرده اند، اما به گفته یکی از مشتریان گروه سایپا، امروز (شنبه) چنین گزینه ای امکان پذیر نبود. حال این سوال مطرح می شود که آیا در نتیجه برگشت افزایش قیمت تولید، خودروسازان از صدور سند رهن خودرو شرکتی که از سوی شرکت سایپا به دلیل نقص سیستم اعلام شده، خودداری کرده اند؟

به گزارش ترندونی، خودروسازان کشور عصر سه شنبه (18 آبان) چنین فرصتی را اعلام کردند. محصولات رهن فک به صورت فروش ویژه و پیش فروش یک ساله انجام می شودقبلا ارائه شده است. در زمانی بود که کمیته خودرو در ژوئن تصویب کرد که سند خودرو به مدت یک سال، شرایط طرح های فروش تعهد شد. حذف بودن. این مصوبه ابتدا در چند طرح اجرا شد اما پس از مدتی الزام به نگهداری اسناد خودرو در رهن شرکت های خودروسازی به مدت یک سال در شرایط ثبت پروژه منعکس شده است.

از هفته گذشته، خریداران می‌توانند برای ثبت درخواست، پرداخت مابقی مبلغ و سند خودرو به سایت‌های فروش کالای تولیدکنندگان خودرو یا ثبت‌کنندگان مجاز مراجعه کنند. بر این اساس، گزارش شده است که مشتریان می توانند از روز چهارشنبه (19 آبان) نسبت به دریافت و صدور سند خودرو اقدام کنند. بر اساس گزارش ها، این امکان حتی در روز جمعه نیز وجود داشت. اما صبح امروز (شنبه) یکی از مشتریان گروه سایپا که یکی از برندگان طرح فروش فوق العاده بود و مدعی بود همه پول را پرداخت کرده است، گفت: ترندونی نمی تواند درخواست ثبت کند و سند خودرو صادر کند.

این مشتری جمعه شب در سایت اعلام شده توسط گروه سایپا گزارش داد saipa.iranecar.com آمد و با این پیغام مواجه شد که باید 50 هزار تومان برای ثبت درخواست سند خودرو پرداخت کند. از آنجایی که این عدد برایش کمی عجیب به نظر می رسید، این کار را نکرد تا اینکه امروز به یکی از آژانس ها مراجعه کرد و جواب شنید که با آوردن همان 50 هزار تومان می توان سند خودرو را صادر کرد.

او ادامه داد؛ وقتی می خواست از طریق نمایندگی اقدام به ثبت درخواست و صدور سند کند، امروز صبح به او اطلاع دادند که این گزینه حذف شده است.

ترندونی با شرکت سایپا تماس گرفت و علت را جویا شد. این خودروساز پاسخ داد که مشکل صبح امروز به دلیل نقص سیستم بوده که برطرف شده است.

در تماسی مکرر از مشتری خواسته شد که دیگر حتی به سوابق خریدی که تا ظهر امروز در دسترس بوده دسترسی نداشته باشد.

لازم به ذکر است که این مشکل در زمان انتشار این گزارش هنوز برطرف نشده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا