استان ها

رئیس کل دادگستری همدان: ایجاد مجتمع قضایی ویژه اطفال ضروری است

به گزارش خبرگزاری ترندونی همدان؛ دکتر محمدرضا عدالتخواه ، که یک مدرسه در استان همدان و یک مدرسه آنلاین حقوق کودکان پاییزه را اداره می کند ، گفت: “ما قوانین سختگیرانه و قضات باتجربه ای داریم که از حقوق کودکان محافظت می کنند.”

وی افزود: با این وجود به دلیل کمبود امکانات برای ایجاد مجتمع های قضایی ویژه کودکان در تمام استان ها ، ما از اجرای نهایی برنامه ها فاصله داریم.

عدالتخواه یادآوری کرد: 1993 مارس. مجلس شورای اسلامی مجوز جمهوری اسلامی را برای پیوستن به کنوانسیون حقوق کودک مطابق با قوانین داخلی و مطابق با آن و همچنین موازین مذهبی پذیرفته است. با این حال ، ما قوانین جامع مربوط به حقوق کودک را داریم.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه عدم تبعیض ، احترام به علایق و دیدگاه های کودکان و همچنین حق زندگی ، بقا و رشد چهار حقوق کودک است ، خاطرنشان کرد: این حقوق در قوانین داخلی کشورمان بسیار ارزشمند است. حتی در حمایت از مادر و جنین او قبل از تولد ، قوانین محکمی اتخاذ شد.

عدالتخواه استدلال کرد که برای حمایت از حقوق کودکان ، باید توجه ویژه ای به کودکان و نوجوانان در معرض خطر پرداخت. کودکان می توانند در زمینه های بهداشت ، سلامت جسمی و روانی ، همچنین ایمنی ، اخلاق و شرایط آموزشی تهدید و آسیب ببینند.

وی اعتیاد ، تنبلی ، طلاق ، والدین بی بند و بار یا فرزندان یا فرزندان آنها با بیماری های روحی و جسمی را از جمله عوامل خطر برای کودکان دانست: اجبار به قاچاق کودک ، سرقت ، گدایی ، فساد و فحشا یا خشونت علیه کودکان از دیگر مواردی است که کودک را نابود می کند. حقوق.

رئیس دادگستری استان همدان همچنین به موضوع عدم حضانت و عدم ثبت ولادت و سلب حق تحصیل کودک از والدین به عنوان عوامل مرتبط با “کودکان و نوجوانان در معرض خطر” توجه کرد و گفت:

عدالتخواه ادامه داد: علاوه بر مفاد قوانین مربوط به حمایت از کودکان و نوجوانان ، مراقبان درگیر در آنها ، به ویژه قضات ، مسئولان ، مددکاران و مشاوران نیز باید با لطافت مانند لطافت ، صبر و استقامت با کودکان رفتار کنند. وجود و مهربانی باید توجه ویژه ای داشته باشد.

وی اظهار داشت: وی می طلبد كه قضات ، مسئولان و همه مسئولان امور كودكان اعم از اداری و … در آموزش های لازم درباره مفاهیم و نحوه بكارگیری آنها در برخورد با كودكان آموزش ببینند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با تأکید بر اینکه تأمین فضا و فضای کافی در قالب مجتمع های عدالت اطفال برای رسیدگی بهتر و بهتر به حقوق کودکان و نوجوانان از نیازهای جامعه امروز است ، اظهار داشت: متأسفانه مهمترین استانهای کشور با اعتبار و مشکل کمبود فرصت و آنها فاقد این مجموعه های خاص هستند.

عدالتخواه ادامه داد: قوانین سختگیرانه و سختگیرانه ای برای حمایت از کودکان به تصویب رسیده است از آنجا که قانونگذار حبس درجه سه را به دلیل قاچاق کودک در نظر گرفته است ، از طرف دیگر قضات ورزیده در این زمینه فعال هستند ، اما کمبود مجتمع های قضایی کودکان بسیار دور از ذهن است. پشتیبانی کامل آنها را فراهم نمی کند.

وی از مسئولان مرکز کشور خواست تا توجه ویژه ای نسبت به ایجاد مجتمع های قضایی برای رسیدگی به جرایم کودکان و خردسالان حامی آنها داشته باشند تا در راهروهای دادگاه های عمومی در زمینه حقوق کودک و سایر موارد حمایت از کودکان خللی ایجاد نشود. نباشند.

رئیس دادگستری استان همدان ادامه داد: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد بوده ایم که برخی مادران می خواهند در سال 1999 فرزندان خود را به دنیا بیاورند. 30 دسامبر تولد نوزاد در شرایطی که جنین هنوز به رشد مورد نیاز خود نرسیده است باعث مشکلات جسمی در آینده مربوط به اعصاب ، مغز و ادراک می شود.

عدالتخواه افزود: این تنظیم تاریخ تولد ، صرف نظر از شرایط جنین ، مظلومیت مادر نسبت به فرزند خود است و انتظار می رود والدین در صورت انتخاب این کار برای سلامتی فرزندشان ، منصرف شوند.

48

دکمه بازگشت به بالا