عمومی

دوباره بیمارستان‌ها شلوغ شد – ترندونی

کادر پزشکی در بیمارستان های دولتی تهران می گویند که طی روزهای اخیر افزایش قابل توجهی در بیماران سرپایی و بیماری کرونا دیده شده است.

به گزارش ترندونی ، این روزنامه همشهری وی نوشت: “شش روز پس از یک سالگی کرونا در ایران ، شیوع ویروس دوباره افزایش یافته است. بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت و با اشاره به تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان ، تا روز گذشته 8330 مورد جدید ثبت شده و 91 نفر جان خود را از دست داده اند. همه اینها در شرایطی است که روند عفونت و مرگ تا اواسط فوریه کند شده بود ، اما از 6 فوریه که تعداد آلودگی های روزانه در کمتر از یک ماه به بیش از 7000 رسیده است ، شیوع رسمی به بیش از 8000 رسیده است. . این شروع رسمی راس چهارم بیماری کرونا در سیصد و هفتاد و یکمین روز ورود ویروس به کشور است. پیک سوم کشور با قربانیان زیادی همراه بود. تا جایی که از اول آذر محدودیت و ممنوعیت تردد در فعالیت برخی کارگاه ها اعمال شده است که چندین هفته ادامه داشته است. با این حال ، از ابتدای ژانویه ، دایره قرنطینه کوچکتر شده و آنها بار دیگر ترافیک و فعالیت های خود را تجدید کرده اند. نتیجه مستقیم این حوادث را می توان در نمودار شیوع ویروس کشور مشاهده کرد.

گزارش های این روزهای بیمارستان ها حاکی از وخامت اوضاع است. از ابتدای ماه مارس ، روند مراجعه به بیمارستان ها دوباره افزایش یافته است و تعداد مراجعه های سرپایی و بستری کارکنان پزشکی در برخی از مراکز درمانی خاطرات تلخی از شیوع سال 1998 را تداعی کرده است. مارس. و در سال 1999 آوریل یکی از آنها یک پرستار در بیمارستان حضرت رسول است که به همشهری می گوید: «تعداد مراجعه به بیماران سرپایی مانند سال 1998 افزایش یافته است. مارس. و در آوریل امسال ، زمانی که بیماری کاملاً در حال جابجایی بود. “در روزهای اخیر ، ICU و تخت های بیماری کرونا دوباره پر شده اند و بیمارستان دیگر قادر به پذیرش بیمار جدید نیست.”

وی با بیان اینکه مردم هنوز برای معالجه دیر هستند و باید هنگام مراجعه به بیمارستان در ICU بستری شوند ، گفت: بیماران بیماری کرونا در حال تخلیه هستند.

این پرستار پس از چند ساعت شیفت در 2 روز گذشته متوجه تعداد زیادی از بیماران شد. به گفته وی ، این بیمارستان دارای 3 بخش ICU است كه هر كدام 10 تا 12 تخت دارند و در مجموع حدود 36 تخت در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان و 40 تا 50 تخت در بخش داخلی كرونا قرار دارند. پر از آنها آنها سرپایی هستند که 30 درصد آنها هستند نیاز به بستری شدن دارند “حدود 13 درصد از این تعداد. رو به زوال است ، و 17 درصد. پذیرفته شده برای مراقبت ”.

یک پرستار در بیمارستان حضرت رسول می گوید از چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته وضعیت این بیمارستان شدت گرفته و تعداد مراجعه به آنها هر روز بیشتر می شود.

پیک چهارم آغاز شد

اما این رویداد فقط به بیمارستان حضرت رسول (ص) محدود نمی شود. وضعیت مشابهی در بیمارستان جفت آباد ، اولین مرکز پذیرش تاجگذاری ، حاکم است. محمدرضا سوار ، رئیس بیمارستان یافت آباد ، به همشهری گفت که تعداد بیماران با تخت ICU و قسمت داخلی تاج افزایش یافته است. مارس 22 چهارده بیمار در بخش پزشکی داخلی کرونا بستری شدند و اکنون بیش از 22 نفر به این بیماران رسیده اند. بخش تنفسی ایزوله که از اول مارس حداکثر 6 بیمار داشت ، اکنون 12 بیمار دارد. وی به نکته دیگری اشاره کرد که کاهش سن بیماران است.

قبلاً گزارش شده بود که یکی از نشانه های بیماری کرون انگلیسی ، جوانی است. وزیر بهداشت همچنین در سخنرانی های خود به این موضوع اشاره کرد و در حمایت از ادعاهای خود ، از مرگ دو کودک یک و نه ساله در خوزستان به دلیل تاج جهش یافته خبر داد. اکنون ، در این شرایط ، ساور نگران است که شرایط به نوامبر و دسامبر بازگردد: “افزایش تعداد ویزیت های سرپایی باعث افزایش تعداد بستری ها و مرگ های بعدی خواهد شد. – بدیهی است که این چهارمین پیک آغازین است.

سرایدار بیمارستان شهدای هفتاتیر همچنین خاطرنشان کرد: 10-15٪ از بیماران سرپایی در بیمارستان بستری هستند و 3-5٪ از آنها وضعیت وخیمی دارند. بیمارستان لقمان همچنین گزارش می دهد که تعداد بیماران با شیب ملایم در حال رشد است.

الهاد علوی ، متخصص بیماری های عفونی در بیمارستان لقمان به همشهری گفت که هنوز نمی توان گفت که تعداد بیماران در بیمارستان به شدت افزایش یافته است ، اما روند مراجعه به همان روشی است که 10 روز پیش انجام شده است. وی همچنین خاطرنشان کرد که فقط بیماران سخت بیمار که واقعاً به درمان جدی نیاز دارند در این بیمارستان بستری می شوند. برخلاف بیمارستان های دیگر که بیماران با علائم متوسط ​​را درمان می کنند.

محمدرضا هاشمیان ، متخصص بیماریهای عفونی در بیمارستان مسیهو دانشوری ، همچنین گفت که تعداد بستری شدن در بیمارستان ، به نام مرکز مراقبت های عروق بیماری کرونا ، ICU را حدود 10 درصد افزایش داد. با این حال ، به گفته این کارشناس ، اوضاع مانند مارس گذشته نیست.

نگرانی در مورد افزایش تعداد شهرهای قرمز

چهارمین شروع بیماری قبلاً در ماه مارس هشدار داده شده بود و به نظر می رسد که علائم این شروع را می توان در آمار وزارت بهداشت و تعداد مراجعه به بیمارستان مشاهده کرد. ییرضا زالی ، رئیس ستاد مبارزه با فساد اداری کرونا تهران روز گذشته گفت 280 بیمار جدید در بخش عادی عروق بیماری کرونا و 92 بیمار فقط در یک روز در بخشهای ویژه تهران بستری شده اند. 4500 بیمار با علائم مشکوک به صورت سرپایی و 2400 بیمار به مراکز درمانی مراجعه کردند. با افزایش عوارض ، شهرها در حال ناپدید شدن هستند. زرد و نارنجی به تدریج قرمز شد. در حال حاضر ، 11 شهر قرمز ، 52 – نارنجی ، 217 – زرد احساس می کنند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ، خوزستان همچنان از تب بیماری کرونا در حال سوختن است و شهرهایی مانند آبادان ، اهواز ، بندرماهشهر و خرمشهر در گروه قرمز قرار دارند. به گفته مقامات وزارت بهداشت ، ویروس انگلیس در خوزستان پیدا شده و تاکنون 2 کشته داشته است. 3 مورد مرگ در تهران به علت ویروسی گزارش شده است که اخیراً توسط فرمانده ستاد کرونا تهران گزارش شده است. علیرضا زالی روز گذشته نیز در مورد ویروس جهش یافته صحبت کرد و با بیان اینکه این ویروس افراد زیر 10 سال و بالاتر را آلوده می کند گفت: در ماه فوریه به 99 سال رسید و در گروه سنی بالای 80 سال از 7.4٪ به 12٪ و از 11٪ به 14٪ افزایش یافت. در گروه سنی 80 تا 70 سال. وی افزود: اگرچه تعداد بیماران و بستری شدن در گروه های سنی 50-40 ، 60-50 و 70-60 در مقایسه با مارس سال گذشته حدود 12-18 درصد کاهش یافته است.

زالی تأکید می کند ، در چنین شرایطی ، باید پایبندی دقیق به پروتکل ها مشاهده شود. با افزایش شیوع ویروس و افزایش خطر مرگ: “گروه های مسنی که قبلاً آسیب پذیر نبوده اند بیشتر در معرض ویروس جهش یافته قرار می گیرند و گروه های پرخطر نیز در معرض خطر قرار می گیرند.”

چند روز پیش ، معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا ، علیرضا رئیسی ، گفت که پروتکل ها در کشور به طور متوسط ​​14 درصد است که در برخی از استان ها بالاتر است. مانند خوزستان که کمتر از 10٪ افراد پروتکل های بهداشتی را دنبال می کنند.

قله چهارم کرونا با افزایش مرگ و میر ، کاهش پایبندی به پروتکل های بهداشتی و اکنون افزایش ترافیک از راه دور در این شرایط آغاز شد. “نزدیک شدن به فصل تعطیلات و پایان سال ، و همچنین احتمال افزایش زود هنگام سفرهای نوروزی ، خطر انتقال بیشتر ویروس را افزایش داده و نگرانی در مورد شیوع عفونت در مناطق کمتر خطرناک را افزایش داده است. . “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا