جامعه و خانواده

خطر خیره شدن به نمایشگر گوشی در آفتاب

پزشکان اسپانیایی هشدار داده‌اند که کار با تلفن‌ها و تبلت‌ها در زیر نور خورشید می‌تواند اثراتی مشابه با نگاه مستقیم به خورشید داشته باشد.

به گزارش ترندونی، اگرچه همه به خوبی می دانند که نگاه مستقیم به خورشید برای چشم ها مضر است، اما این بار پزشکان اسپانیایی در مطالعه ای جدید هشدار داده اند که حتی انعکاس نور خورشید از مانیتور (صفحه نمایش) گوشی یا تبلت نیز می تواند مضر باشد. برای چشم خطرناک است جدی باشد و برای همیشه به این اندام حساس و مهم آسیب برساند.

پزشکان تاکید می کنند که استفاده از عینک آفتابی برای جلوگیری از زوال دید در اثر انعکاس نور خورشید ضروری است.

این متخصصان هشدار می دهند که نباید در مقابل نور خورشید به صفحه نمایش تلفن همراه خیره شد و به مدت طولانی با آن کار کرد. این کار می تواند به اندازه نگاه مستقیم به خورشید به چشم آسیب برساند و باعث مشکلات بینایی از جمله آسیب به شبکیه و ایجاد نقاط کور شود.

پزشکان پس از بررسی وضعیت دو بیمار که چشمانشان بر اثر خیره شدن به تلفن های همراه در معرض نور خورشید آسیب دیده بود، به این نتیجه رسیدند که انعکاس نور خورشید از مانیتور به چشم ها نیز آسیب می رساند.

یکی از این دو بیمار مردی 30 ساله بود که به مدت 4 ساعت در نزدیکی یک پیست اسکی روی تبلت کار می کرد و با اختلال بینایی مواجه بود و مدتی بود که قادر به دیدن اشیاء دوردست نبود.

اگرچه مشکل این مرد پس از مدتی برطرف شد، اما بیمار دوم چندان خوش شانس نبود.

او که زنی 20 ساله است به مدت 3 ساعت متوالی در ساحل از تلفن همراه استفاده کرده و با اختلالات بینایی نیز مواجه شده است. اما آسیب به چشم این زن جدی‌تر بوده و دچار عارضه‌ای به نام نقطه کور در شبکیه و قسمت میانی چشم شده است. در نتیجه، چشم پزشکان هشدار داده اند که برخی از این آسیب های چشم ممکن است دائمی باشند.

چشم پزشکان اسپانیایی که هر دو بیمار را معالجه کرده اند می گویند که مصرف کنندگان باید بیشتر از خطرات احتمالی استفاده از تلفن همراه در زیر نور خورشید آگاه باشند.

شرح این مطالعه در Medical Case Reports منتشر شده است.

به گزارش دیلی میل، کارشناسان تاکید می کنند که نمونه های ذکر شده در این تحقیق تنها نمونه هایی نیستند که از چنین مشکلاتی رنج می برند، بلکه این اتفاق می تواند هر روز برای بسیاری از کاربران در سراسر جهان رخ دهد، بنابراین باید این مشکلات به اطلاع عموم برسد. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا