فرهنگ و هنر

خبر انتشار کتابی در دومین سالروز درگذشت مسعود مهرابی

در آستانه سالگرد مسعود محرابی، اعلام شد کتاب «پوسترهای انقلاب» که قرار بود در زمان حیات این تاریخ نگار سینمایی منتشر شود، سال آینده منتشر می شود.

به گزارش ترندونی، در سال 1402 م انتشارات نظر کتاب «پوسترهای انقلاب» را که شامل آخرین آثار سال 57 است، منتشر می کند. ماه و سپس تا سال 1360 مجموعه ای از پوسترهای منتشر شده

این اثر برگرفته از آرشیو پوستر مسعود محرابی است و نشان دهنده تلاش و عشق و علاقه این محقق به ثبت و نمایش اسناد تاریخ معاصر خواهد بود.

او در مقدمه آغازین در این باره می گوید: «گذشته خود را دور نریزیم، حتی اگر خاطره تلخی از آن داریم و خاطره برای ما غم انگیز و دردناک است!» پاره کردن شناسنامه، تاریخ زندگی ما را تغییر نمی دهد. تولد.”

کتاب پوسترهای انقلاب نشان دهنده تلاش گروه‌های سیاسی مذهبی، مارکسیست و راست‌گرا در سال جاری، گستره فعالیت‌ها و مطالبات اجتماعی آنهاست.

دهم شهریور دومین سالگرد درگذشت مسعود محرابی است. در زمان حیات ایشان قرار بود کتاب «پوسترهای انقلاب» منتشر شود.

وی در سال 1333 به دنیا آمد. و در سال 1399 در سن 66 سالگی درگذشت.

مسعود محرابی سردبیر یک مجله سینمایی و نویسنده چندین کتاب سینمایی از جمله تاریخ سینمای ایران، پوستر فیلم، کتابشناسی سینمای ایران، فرهنگ مستند سینمای ایران است. ، «فرهنگ فیلم کوتاه»، «فرهنگ فیلم کوتاه تخیلی» و «100 سال تریلر و پوستر فیلم» در «راهنمای سفر جشنواره جهانی» ذکر شده است.

وی در زمینه کاریکاتور نیز کتاب های نردبان بی سقف و میان سایه روشن را منتشر کرده است.

مسعود محرابی که در سال ۱۳۹۴ به ترندونی آمد برای انتقال کتاب شما؛ وی «علاقه ایرانیان به تاریخ و نوستالژی» را دلیل اصلی گرایش مردم به کتاب تاریخ سینمای ایران دانست.

کتاب تاریخ سینمای ایران که اکنون در یازدهمین چاپ خود به چاپ رسیده است، پرتیراژترین اثر سینما محسوب می شود که با گذشت بیش از سه دهه از چاپ اول هنوز مخاطب دارد.

این نویسنده و تاریخ‌دان سینما درباره وضعیت آثار مکتوب سینما و مشکلات تألیف آن‌ها برای انتشار کتابش صحبت کرد، این گفتگو را در این لینک بخوانید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا