فرهنگ و هنر

کتابی برای دانستن «آن سوی صوفیگری»

ترندونی/ قم 1390 کتاب 312 صفحه فراسوی تصوف اثر احمد باقریانو ساروی برای پنجمین بار توسط انتشارات بوستان کتاب منتشر شده است.

تصوف روش و مسلکی است که پیروان آن پرهیز از هواهای نفسانی و رویگردانی آنان از خدا را نشان می دهند. صوفیان برای رسیدن به حقیقت باید سختگیری را تحمل کنند و مراحلی به نام مراحل سلوک را طی کنند، به عبارت دیگر تصوف یک روش سلوک باطنی است.

تصوف در لغت به معنای پوشش پشمی نیز می باشد و پیوند این گروه با پوشش پشمی و علامت زهد مشخص می شد.

در کتاب فراسوی تصوف اثر احمد باقریانو ساروی که در سال 1390 منتشر شده است. انتشارات بوستان در 312 صفحه برای پنجمین بار به تصوف و علل انحراف این مکتب از این اندیشه می پردازد.

کتاب فراسوی تصوف که در مورد وجود تصوف و علل انحراف آن بحث می کند، فرقه صوفیه و عقاید آن را ارائه می کند و با استناد به اشعار، احادیث، افکار و دیدگاه ها، علل انحراف از این مکتب را بررسی می کند. سالمندان

این کتاب مشتمل بر شش فصل با عناوین عبادت و معرفت حجاب های راه به این شرح است: ظهور حقیقت و فروپاشی شریعت و تصوف از دیدگاه پیشوایان اسلام، جنبه های مختلف تصوف.

مؤلف در این کتاب، تصوف را بدعت گذار می نامد که در میان مذاهب اسلامی مدعی تهذیب قلب و طهارت قلب است و به دلایل و عواملی در این بیان حقیقت اشتباه کرده و با روش های نامناسب و غیرقانونی آن را زیر پا گذاشته است. آموزه های دینی در مورد تعالیم اسلام مورد سوء برداشت قرار گرفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا