سلامت و دانشکسب و کار ایرانی برتر

چند روز بعد از تزریق چربی صورت طبیعی میشود؟

تزریق چربی به صورت یکی از روش‌های نسبتا مدرن برای زیباسازی صورت و رفع چین‌وچروک‌های آن است. در این روش از چربی بدن متقاضی برای پر کردن خط‌وخطوط استفاده می‌شود. در روش زیباسازی تزریق چربی به صورت باید ناحیه اهداکننده چربی انتخاب شود که معمولا شکم یا ران است.

ماندگاری تزریق چربی به صورت

ماندگاری تزریق چربی به صورت به دو عامل بستگی دارد: ۱) مهارت پزشک و ۲) مراقبت‌های فردی. برای تزریق چربی صورت پزشک متخصص باید مهارت کافی داشته باشد و بداند نیاز پوست متقاضی چه مقدار است. تکنیک آماده‌سازی و تزریق چربی نقش مهمی در ماندگاری تزریق چربی صورت ایفا می‌کند. بنابراین عمل ساکشن باید به‌صورت اصولی انجام شود و آماده‌سازی آن به خوبی صورت گیرد. همچنین از سوزن و سرنگ مناسب برای انجام این کار استفاده کند.

افراد نیز پس از تزریق چربی صورت باید توصیه‌های پزشک را با دقت انجام داده و مراقبت‌های کافی کنند. در این صورت ماندگاری تزریق چربی به صورت بسیار بالا خواهد بود. پس از تزریق چربی باید همچنان زیر نظر پزشک خود باشید و به‌صورت منظم چک‌آپ شوید. ماندگاری تزریق چربی صورت معمولا پس از دو ماه ثابت می‌شود؛ بدین معنا که حدود ۵۰% حجم چربی در دو ماه اول کاهش می‌یابد، ولی چربی‌های باقی‌مانده در صورت به‌صورت دائم ماندگار خواهند بود.

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد ؟ماندگاری تزریق چربی صورت بسته به میزان حرکت اندام صورت متفاوت است؛ به‌طور مثال ماندگاری چربی در ناحیه خط خنده حدود ۲۰% خواهد بود و در ناحیه لب به دلیل حرکت‌های زیاد، کمتر از ۱۰% از سلول‌های چربی باقی خواهند ماند. اما در نواحی کم تحرک‌تر مانند گونه‌ها و اطراف چشم حدود ۵۰% از سلول‌های چربی باقی می‌مانند.

عوارض تزریق چربی به صورت

مانند هر روش زیبایی دیگری، تزریق چربی صورت نیز معایب و مزایای خود را دارد. البته باید به یاد داشته باشید که در صورتی که این کار را نزد پزشک متخصص و با تجربه انجام دهید، عوارض به حداقل می‌رسد. قبل از مراجعه فیلم تزریق چربی به صورت را توسط دکتر خود مشاهده کنید. در ادامه به عوارض تزریق چربی به صورت اشاره خواهیم کرد.

  • امکان صدمه به بافت اصلی بدن
  • واکنش‌های آلرژیک‌مانند پس از عمل جراحی
  • بروز عفونت‌های پوستی
  • طولانی بودن دوره نقاهت
  • نیاز به استراحت بیشتر نسبت به روش تزریق ژل
  • باقی ماندن جای زخم در محلی که چربی از آن گرفته شده است
  • لخته شدن خون و تجمع مایع زیر پوست
  • خون‌ریزی
  • کیست‌های چربی
  • آمبولی چربی
  • تغییر رنگ دائمی پوست در نواحی که ساکشن انجام شده است
  • عدم تقارن صورت
  • امکان آسیب رسیدن به عصب صورت
  • بی‌حسی یا تغییر احساس در پوست
  • امکان نیاز به تکرار عمل (در صورت تشخیص پزشک)

چند روز بعد از تزریق چربی صورت طبیعی می‌شود؟

در پاسخ به سوال «چند روز بعد از تزریق چربی صورت طبیعی میشود؟» باید گفت که معمولابین دو هفته تا یک ماه پس از تزریق چربی، صورت به حالت طبیعی خود باز می‌گردد. از آنجایی که متقاضی تا هفته اول با تورم و کبودی روبه‌رو است، انتظار می‌رود که ورم ناشی از تزریق و لیپوساکشن در این مدت شدت بیشتری داشته باشد. پس از گذشت دو هفته روند بهبود سرعت می‌گیرد و با توجه به متابولیسم بدن، بین دو هفته تا یک ماه زمان نیاز است تا صورت به حالت طبیعی خود بازگردد.

میزان تزریق چربی صورت در روند بهبودی نقش مهمی دارد؛ به‌طور مثال، فردی که چربی بیشتری دریافت کرده تورم و التهابات بیشتری نیز خواهد داشت. استفاده از برخی ادویه‌ها و مواد غذایی عامل طولانی شدن ورم هستند؛ یکی از این ادویه‌ها نمک است.

رفع نواقص و متعادل سازی چربی تزریق شده

تزریق چربی یکی از  پرطرفدارترین روش‌های جوان‌سازی پوست می‌باشد که عموماً پس از گذشت یک ماه بنابر تشخیص پزشک نیاز به تمدید دارد. به صورت کلی درصد زیادی از چربی تزریق شده، پس از گذشت یک ماه جذب می‌شود و شما برای متعادل‌سازی میزان چربی نیاز به جلسات شارژ  یا تمدید دارید. این جلسات با توجه به ناحیه تحت درمان، جنس پوست، رعایت مراقبت‌های پس از تزریق، روش تزریق و حجم چربی تزریق شده متفاوت می‌باشد.

لبته در نظر داشته باشید که جلسه شارژ صرفاً برای تمدید میزان چربی جذب شده و متقارن سازی ناحیه درمان می‌باشد. لازم به ذکر است که بسیاری از مراجعه کنندگان پس از گذشت یک ماه با مشورت دکتر خود اقدام به تمدید می‌کنند و در صورت صلاحدید پزشک میزان مشخصی چربی به صورت آنها منتقل می‌شود. در صورتی که ناحیه تحت درمان متقارن باشد و چربی جذب شده توسط دکتر پیش‌بینی شده باشد، نیازی به جلسه تمدید وجود ندارد.

مراجعه کننده در جلسات تمدید، میزان کمتری چربی دریافت می‌کنند به همین دلیل شاهد عوارض بسیار کمتر از مرحله اول تزریق می‌باشند و میزان ورم، کبودی و قرمزی کمتری را تجربه می‌کنند. لازم به ذکر است که هزینه جلسه تمدید به مراتب کمتر از تزریق اول می‌باشد که این موضوع به دلیل کاهش میزان چربی تزریق شده در جلسات تمدید می‌باشد.

دستورالعمل‌ بعد از تزریق چربی صورت

اهمیت مراقبت‌های بعد از تزریق را دست کم نگیرید! با وجود اینکه روش تزریق، جنس پوست و حجم تزریق به صورت مستقیم بر روی نتیجه و میزان ورم صورت شما بستگی دارد اما باید به یاد داشته باشید که رعایت نکردن مراقبت‌های بعد از تزریق چربی نه تنها شما را به نتیجه دلخواهتان نمی‌رساند، بلکه روند طبیعی شدن صورت را نیز طولانی‌تر می‌کند. برخی از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از تزریق چربی صورت شامل موارد زیر می‌باشد:

  • پس از تزریق چربی صورت خود را به بالش فشار ندهید و هنگام خوابیدن از تکیه گاه استفاده کنید
  • از ماساژ ناحیه تحت درمان بپرهیزید
  • سر خود را بالا نگه دارید
  • روی کمر بخوابید و صورت خود را به بالش فشار ندهید
  • آب بخورید و سعی کنید دهیدراته نشوید
  • سیگار نکشید
  • از فعالیت‌های سنگین بپرهیزید
  • هنگام خواب از تکیه‌گاه استفاده کنید و حالت نیمه ایستاده داشته باشید

کمپرس یخ را فراموش نکنید! مهم‌ترین فاکتور مراقبتی پس از انجام تزریق چربی، استفاده مداوم از کمپرس یخ در روزهای اولیه تزریق چربی می‌باشد. سعی کنید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید، از چربی‌های سالم مانند آووکادو، مغزهای خوراکی و روغن‌زیتون برای تغذیه‌ی چربی‌های منتقل شده استفاده کنید تا بتوانید نتایج تزریق چربی را به مدت طولانی در بهترین حالت نگه دارید.

همچنین سعی کنید وزن خود را ثابت نگه‌دارید. کاهش یا افزایش وزن سبب تغییر درصد چربی بدن می‌شود که این موضوع در نهایت باعث عدم بروز نتیجه دلخواه شما خواهد شد. البته ممکن است دکتر شما برای کمک به تحریک جریان خون نسبت به تجویز برخی ورزش‌های سبک اقدام نماید. ممنوعیت ورزشی مربوط به حرکت‌هایی هستند که منجر به فشرده شدن ناحیه تحت درمان شوند. تمامی این موارد را حداقل به مدت یک هفته الی 10 روز رعایت کنید تا شاهد کمترین میزان تورم پس از تزریق چربی باشید.

سوالات پرتکرار

  1. چند روز بعد از تزریق چربی صورت طبیعی میشود ؟

روند طبیعی شدن صورت پس از تزریق چربی در بین افراد، متفاوت است و به مؤلفه‌های زیادی بستگی دارد اما به صورت کلی می‌توان زمان طبیعی شدن صورت پس از تزریق را 2 الی 6 هفته تخمین زد.

  1. آیا کاهش یا افزایش وزن بر روی نتیجه تزریق چربی تاثیر دارد؟

بله، نوسانات وزنی سبب منبسط یا منقبض شدن سلول‌های چربی در بدن می‌شود که این موضوع در نهایت بر روی نتیجه تزریق چربی تأثیر بسزایی خواهد داشت. اگر به دنبال بهترین نتیجه هستید، سعی کنید وزن خود را ثابت نگه دارید.

  1. انجام مراقبت‌های پس از تزریق بر روی نتیجه نهایی تاثیر دارد؟

بله، رعایت مراقبت‌های پس از تزریق چربی نه تنها روند بهبود تورم صورت را کاهش می‌دهد بلکه به مراجعه کننده برای رسیدن به بهترین نتیجه کمک خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا