برون مرزی

حکمت اربعین استمرار پیام عاشوراست

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از ایلام ، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در نشست معرفتی “درسهایی از حکمت اربعین” ، با حضور هیئت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی ، اعضای هیات علمی ، کارکنان دانشگاه و اعضای مرکز ملی تفکر. و مشارکت برگزار شد ، اظهار داشت: حفاظت چهل حسینی همیشه سنت نبوی و اسلام علوی را احیا کرده است و مهمترین نکته حکمت اربعین ادامه پیام عاشورا است و این پیام عاشورا تولد دوباره دین و اسلام نبوی علیه اسلام اموی است.

وی افزود: قبل از قیام امام حسین (ع) و در زمان هایی که سنت پیامبر بسته شده بود و دین اسلام با بسیاری از مناسک ، اسرائیلی ها و خرافات آمیخته بود ، شکل گیری و پیام نهضت عاشورا بود. جنبشی از سوی امام حسین (ع) برای احیای سگ پیامبر ، اسلام نبوی و جدایی آن از اسلام امیه و اسلام خرافی وجود داشت: اگر قیام کربلا رخ نمی داد ، هیچ اسلام واقعی باقی نمی ماند. طبق روایت امام حسن عسکری (ع) ، یکی از شرایط مومن زیارت اربعین است و گروه های دیگر روایات نیز زیارت اربعین را فضیلت می دانستند؛ بنابراین زیارت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) پیاده منصفانه است.

حکمت اربعین ادامه پیام عاشورا است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مردم استان اسلامی ملتی بدون حافظه هستند و عشق آنها به اهل بیت فقط در کلام نیست؛ بلکه عملاً در چهل سالگی عمر خود را وقف امام حسین (ع) و حجاج می کنند و صادقانه باید ایلام را پایتخت خادمان امام حسین (ع) دانست. در حالی که بیشتر مردم ایلام به طور متوسط ​​زندگی می کنند. اما آنها صادقانه به نمازگزاران دهه چهل خدمت می کنند و این افراد در پاکی درونی به زائران خدمت می کنند.

خسروپناه از تلاش های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اسلامی و حامد حیاتی ، رئیس شورای اندیشه دانشگاه علوم انسانی و هنر و اعضای شورای اندیشه استان اسلامی تقدیر کرد.

انتهای پیام / 4121/4062 /

دکمه بازگشت به بالا