عمومی

انتخابات پلی برای مشارکت دادن مردم در قدرت است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اسماعیل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: اصلی‌ترین رکن تحقق مردم سالاری در نظام‌های سیاسی از کانال انتخابات محقق می‌شود و انتخابات بستری برای میزان مردمی بودن حکومت‌ها تلقی و مجرا و پلی برای مشارکت دادن مردم در قدرت محسوب می‌شود.

وی افزود: امروزه در دنیا تجربه بشریت و آنچه که عقل حکم می‌کند و براساس اعتقادات و باور ما در چهارچوب دین اسلام، آن است که حکومت بدون مردم معنی و مفهومی ندارد و موضوع اصلی انتخابات، مشارکت دادن مردم در ساخت قدرت است که مساله مهمی است.

فرماندار مریوان یادآور شد: اقتدار، قوت و قدرت کشور بستگی به قدرت نرم دارد که میزان مشارکت و پشتیبانی مردم در تشکیل حکومت‌ها و ساخت قدرت آن را شکل می‌دهد و اصلی‌ترین کارکرد آن در کنار گردش نخبگان و ایجاد زمینه‌ای برای جابجایی نخبگان در قدرت زمینه‌ای برای تحقق مشارکت مردم در قدرت است.

فرد منتخب باید منطبق با آرمان‌ها و ارزش‌های جامعه باشد

احمدی با بیان اینکه فردی که در انتخابات انتخاب می‌شود باید منطبق با آرمان‌ها و ارزش‌های جامعه باشد، گفت: ما جامعه اسلامی، پیشرو عدالت‌خواهی هستیم که آرمان‌های بزرگی داریم و تاریخ بزرگی را پشت سر گذاشتیم و نگاهمان به یک افق روشن و آینده متعالی است که باید نمایندگانی که از طریق آرای مردمی انتخاب می‌شوند و در هرم قدرت حضور می‌یابند باید دلبسته و علاقمند به آرمان‌ها باشند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها ویژگی‌های فرد اصلح را اعلام کرده‌اند «پاک دست باشد، باتقوا باشد، کاردان باشد، اهل تدبیر باشد، مردمی باشد، آرمانگرا و عدالتخواه باشد» و اینها ویژگی‌های افرادی است که باید فرد منتخب داشته باشد.

‌رقابت ۲۴ نامزد در حوزه انتخابیه سروآباد و مریوان

فرماندار مریوان اعلام کرد: در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد بعد از بررسی‌های هیأت اجرایی شهرستان و هیأت نظارت بر انتخابات استان و کشور نهایتاً ۳۸ واجد شرایط تشخیص داده شدند و در این مدت تعدادی انصراف دادند و حدود ۲۴ نفر به رقابت پرداختند.

احمدی خاطرنشان کرد: ۱۶۱ شعبه اخذ رأی در مریوان با یک حوزه اصلی و دو حوزه فرعی بخش خاومیرآباد و سرشیو فعال هستند و ۲ هزار نفر عوامل در بخش‌های مختلف اجرایی و بازرسی و نظارت در شهرستان مریوان حضور دارند.

دکمه بازگشت به بالا