ورزش و تندرستی

جام ملت‌ها باید سکوی پرش جوانان تیم باشد/ به خاطر از دست رفتن محبوبیت شخصی از شکست نمی‌ترسم

وحید شمسایی در گفتگو با بورن

جام ملت ها باید سکوی پرشی برای جوانان تیم باشد/ از از دست دادن محبوبیت شخصی نمی ترسم

سرمربی تیم ملی فوتبال پس از قرعه کشی جام ملت های فوتسال نظر خود را بیان کرد.

وحید شمسایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری بورن درباره چالش برتر تیم ملی در گروه جام ملت های آسیا: گروه بندی و برخورد این تیم ها یک چالش کامل نیست. در دوازدهمین دوره بازی های آسیایی نظر من این بود که وقتی با نام ایران از کشور خارج می شویم برای قهرمانی بجنگیم. البته در این مسیر فراز و نشیب هایی وجود خواهد داشت. در مصاحبه های دیگرم هم گفتم می توانم تیم 2016 را متحد کنم تا قهرمان شویم اما آیا آن تیم می تواند تا 2 سال دیگر در اوج بماند؟ من به بازیکنان تیم گفته ام که هرکس پایش را در اردو بگذارد باید به قهرمانی بیاید. فکر می کنم این بازی های آسیایی باید سکوی پرشی برای بازیکنان جوان و کم تجربه باشد. من از روز اول با وحید شمسایی با 200 بازی ملی همراه نبودم. آقای ابطحی من را انتخاب کرد و قدم به قدم پیش رفتم.

او اضافه کرد: وقتی صحبت از اعتبار در فوتسال آسیا می شود، ژاپن در کنار ما نیست اما از نظر سخت افزاری چرا. ژاپن یک بار در جام جهانی و یک قهرمانی آسیا شکست خورد اما تیم ملی زیر 21 سال خود را در ارومیه قهرمان کرد. اکنون چند ملی پوش کاملا آماده از این تیم جدا شده اند و واقعا می توانند در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشند. لیگ ما قدیمی است، متأسفانه نتوانستیم کاری کنیم که وضعیت آن تغییر کند، زیرا همه به دنبال عواقب آن هستند. حالا فکر می‌کنم می‌توانیم دوره را از دست بدهیم، اما به 10 سال افتخار می‌کنیم. همانطور که گفتم گروه بندی و تقابل را یک چالش نمی دانم.

اسطوره سابق فوتبال ایران درباره تقابل با مربیان ایرانی در جام ملت ها گفت: دوست دارم با هاشم زاده بازی کنم. او هم اتاقی من بود، در یک باشگاه بودیم، با هم کار می کردیم و به طور کلی با خانواده دوست بودیم. قبل از طلسم به او گفتم محمد، فکر می کنم در یک گروه باشیم. بعد از قرعه کشی به من گفت که ساق سیاه با هم آشنا شدیم! هم من و هم او در تیمم کار می کنیم. موفقیت مربیان ایرانی در فوتسال آسیا؟ ما روی پشت بام یک فوتبال آسیایی بودیم. اگر مربیان لژیونر فوتبال خوب عمل کنند، راه برای استراحت باز خواهد بود. آقای شمس، کرد، رعدی، صالح و خیلی های دیگر در دوره های قبل بودند. پیش از این نیز مربیانی از ایران در قاره داشتیم اما حالا موضوع روشن شده است. دوست نداشتم در گروه هاشم زاده باشم اما این اتفاق افتاد.

وی از واکنش های ثبت شده مردم ایران به نیمکت نشینی اش تشکر کرد و گفت: وقتی برای نقاشی به صدا و سیما رفتم، از همان در رادیو و تلویزیون رد شدم و گفتند برو برنده. من افتخار می کنم که روزی پیراهن تیم ملی را پوشیدم و حالا مردم از من سپاسگزار هستند. من خدا را شاکرم. به خاطر هزینه های عزیزم، الان باید آن بدهی را روی نیمکت تیم بپردازم. او در این نیمکت از من بزرگتر است و از من هم بزرگتر خواهد بود. من شخصا با پیشکسوتان تماس می گیرم و مشاوره می گیرم. اگر به کشور نگاه کنیم نه به شخص، می‌توانیم آدم موفقی باشیم، اما اگر به دنبال زمین باشیم، اینطور نیست. تمام تلاش خود را می کنیم تا در تیم ملی موفق باشیم.

آیا وحید شمسایی نمی ترسد که ناکامی در مربیگری محبوبیت او را خدشه دار کند؟ او جواب داد: محبوبیت به نتیجه نمی رسد، این محبوبیت را خدا ایجاد و ایجاد کرده است. نگاهی به آقای علی دایی بیندازید که الان چند برابر زمان بازی محبوبیت دارد. من یک روز ملی پوش بودم و الان سرمربی تیم ملی هستم. پشت بام پیراهن بازیکن و پشت بام مربی تیم ملی بود. وقتی به من پیشنهاد می شود، نباید از از دست دادن شغلم بترسم. اگر می توان محبوبیت را برای برد یا باخت زیر سوال برد، حالا فوتسال را ترک می کنم چون دوست دارم بین مردم و با آنها باشم. دوست دارم مردم مرا به خوبی یاد کنند. همان هایی که مرا به اینجا رساندند.

سرمربی تیم ملی درباره وعده قهرمانی در جام جهانی گفت: عبارت قهرمانی یک بیان عقلانی نیست. ما به رقابت افتخار می کنیم و هیچکس عقب نشینی نمی کند. سعی می کنیم از نسل جدیدی از بازیکنان در تیم استفاده کنیم. از طرف خودم، بازیکنان و کادرفنی قول می دهم سخت تلاش کنم تا تیم را سربلند کنم و بهترین نتیجه را کسب کنم. بقیه اش دست خداست.

انتهای پیام//

دکمه بازگشت به بالا