ورزش و تندرستی

به خاطر خصومت شخصی من و مجیدی جام جهانی را از دست دادیم/ با تدارک خوب از گروه صعود می‌کنیم

فرشاد فلاحت زاده در گفتگو با ترندونی

من و مجیدی به خاطر دشمنی شخصی جام جهانی را از دست دادیم/ با آمادگی خوب از گروه جلو می رویم

این پیشکسوت فوتبال گفت: اردوی قطر اردوی خوبی بود و به نظر می رسد به اهداف سرمربی رسیده ایم.

فرشاد فلاحت زاده پیشکسوت فوتبال در گفتگو با خبرنگار تیم ورزشی خبرگزاری برن در خصوص شرایط فعلی استقلال گفت: قطعا استقلال در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد و بلاتکلیفی سرمربی تیم را به دردسر انداخته و قهرمان ایران بدشانس است اما همانطور که شنیده ام آقای آجورلو این هفته مربی جدیدی را معرفی خواهد کرد.

او درباره رفتار فرهاد مجیدی و نحوه جدایی او اظهار داشت: می توان گفت نادان بود، اما غیرحرفه ای نبود. او به یک پیشنهاد خوب پاسخ داد. اگر استقلالی می ماند بهتر بود. حداقل یک فصل دیگر، اما ما کل داستان را نمی دانیم و باید کل داستان را از آن بشنویم. تصمیم با او بود و تصمیم گرفت به تیم جدید بپیوندد. همان طور که گفتم خیلی بهتر بود که می ماند و به استقلال کمک می کرد. اگر مجیدی می ماند کار بقیه مربیان راحت می شد و فشار فعلی روی سرمربی جدید وجود نداشت.

یک پیشکسوت آبی پوش در مورد استقلال پیش رو گفت: من واقعا با مربیان خارجی مخالفم. با توجه به شناختی که از این مربیان در ایران داریم و نتایجی که دیده ایم، بهتر است از مربیان بومی استفاده کنیم. با این حال، گزینه های خارجی قبلی بدهی زیادی را به ما تحمیل کردند و گزینه های داخلی کمتر از آن.

ملی پوش سابق ایران در دهه 70 از آماده شدن برای تیم ملی صحبت کرد: با شناختی که از مجیدی دارم می توانم بگویم او کارش را بلد است اما اوضاع خوب نیست. هیچ کشوری حاضر نیست با ما بازی کند و کار تیم ملی را پیچیده می کنند. مجیدی هر کاری از دستش بر می آید انجام می دهد اما شرایط این گونه است. کسانی که بار ما را بر دوش می کشند، نمی دانند ما ایرانی هستیم و در هر شرایطی خودمان را نشان می دهیم. اردوی قطر اردوی خوبی بود و به نظر می رسد به اهداف سرمربی رسیده ایم. فکر می کنم مجیدی به آمادگی بهتر فکر می کند و منتظر بازی های تدارکاتی است.

505

او اضافه کرد: من در تمام مراحل 98 با تیم ملی بودم و فقط در جام جهانی بازی نکردم. من و فرهاد مجیدی روز آخر از خط گذشتیم. دلیلش خصومت شخصی جلال طالبی با من و مجیدی بود. در بازی با رم هم بازی کردیم و اینتر و طالبی ما را ناامید کردند. ایویچ با این عظمت آمد و تیم تشکیل داد. هیچ کس فکر نمی کرد او تیم را رهبری کند. بعد از استعفای او همه فکر می کردند هدایت تیم بر عهده ذوالفقار خواهد بود نه طالبی. یک بازی کوتاه مقابل رم برگزار شد و ایویچ کشته شد. کسی که هیچ برنامه ای نداشت جایگزین او شد. می گویند آن تیم یکی از بهترین تیم های تاریخ کشور است و من هم با آن موافقم.

فلاحت زاده درباره تغییر سرمربی فعلی نیز گفت: مربی در آن جام عوض شد. اگر قرار است مربی ای مثل طالبی بیاورند که چاره ای جز این ندارند. یادمان می آید که در بازی با آمریکا، تولد خدادو بود و طالبی التماس می کرد که در را باز کند و به خداداد تبریک بگوید. طرفین، سرمربی، اگر اینطور باشد، خیر. من با اصلاحیه موافق نیستم. اما خوب است که فردی مانند کیروش یا فردی با انضباط با دستیاران ایرانی استخدام شود. مشروط بر اینکه از دستیارها نیز استفاده بهینه شود.

وی در پایان گفت: مارکار آقاجانیان سال ها در کنار او بود اما چه امتیازاتی داشت؟ ما باید دستیارانی استخدام کنیم تا بعداً به ما کمک کنند. اگر کسی قرار است سرمربی یک تیم ملی شود، لطفاً اسم معروفی باشد. بعد از مدت ها در گروهی هستیم که زمانی که به شدت آماده و متمرکز باشیم می توانیم به آن صعود کنیم و امیدوارم بالاخره این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام//

دکمه بازگشت به بالا