برون مرزی

تلاش دکتر طهرانچی برای ارتقای جایگاه علمی و پژوهشی کم‌نظیر است

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از ایلام، سارا فلاحی در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در شرایط کنونی ورشکستگی اقتصاد جهانی، دکتر طهرانچی به ویژه از نظر کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی را مورد خطاب قرار می دهد. ارتقای سطح علمی، آموزشی و پژوهشی او بی نظیر و ارزشمند است.

وی افزود: وزارت علوم در گذشته نگاه تحقیر آمیزی به دانشگاه آزاد اسلامی داشته و خرسند بوده که در مورد تصویب این رشته و جایگاه رفیع این دانشگاه بحث کند. بعضاً مشاهده شده است که در سال های اخیر در برخی از دانشگاه های غیرانتفاعی که حتی یک دانشکده نیز ندارند، در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد علمی با هزاران هیئت علمی، بی اعتبار شده است. این رویکرد. باید جایگزین شود. مجلس و دولت باید به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نهادی برآمده از انقلاب توجه ویژه داشته باشند. شرط دانشگاه آزاد حق است و برخی از دانشگاه ها اصلا هیأت علمی ندارند. با این حال، آنها به آنها رشته های محبوب می دهند. بنابراین، نگرش نسبت به این دانشگاه نیاز به تغییر دارد و کارکنان و اساتید آن از طریق قانونی موظفند این نگرش را تغییر دهند.

سخنگوی فراکسیون دانشگاه آزاد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد تحقیرآمیز به دانشگاه آزاد است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همه خدمات ملی را به جامعه علمی ارائه می کند و دانشگاه یکی است. در دنیای ارکان توسعه ملی، دانشگاه ها انتظار خدمات ملی را دارند. اما وقتی صحبت از خدمت به دانشگاه می شود، به عنوان یک موسسه منطقه ای با آن برخورد می شود. باید از ظرفیت علمی گسترده دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه طرح های مختلف به مجلس و نمایندگان در تهیه طرح ها استفاده کرد.

فلاحی با عنایت به توانمندی های علمی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، در تدوین طرح های مجلس و بررسی لوایح دولت در مجلس از نخبگان این دانشگاه کمک و مشاوره گرفت و آمادگی خود را برای پذیرش کار پژوهشی اعلام کرد. و کمک فکری این جامعه نخبگان بزرگ.

افزایش حقوق اساتید و کارکنان در سال جاری قابل توجه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین گفت: برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه نقطه عطفی در تاریخ دانشگاه است و برگزاری این رویداد بی شک موجب شکوفایی آن خواهد شد. از استعداد ناب جوانان ایرانی.

بهروس ناصر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد واحد دانشگاهی در مناطق محروم و دورافتاده سهم بسزایی در توسعه عدالت آموزشی داشته است و امروز با مشارکت دکتر طهرانی این دانشگاه به دانشگاه انقلاب اسلامی تبدیل شده است. .

وی افزود: افزایش حقوق کارکنان و معلمان نسبت به افزایش حقوق در سایر نهادها و ادارات بی نظیر است و تاکنون به وضعیت معیشتی کارکنان و معلمان توجه چندانی نشده است. “

به گزارش آنا، سارا فلاحی سخنگوی ایلام از اعضای دائمی هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام بود و پس از آن دیدار از واحدهای مختلف این واحد دانشگاهی بازدید و با کارکنان دیدار کرد.

انتهای پیام/4121/

دکمه بازگشت به بالا