اقتصادی

تجارت کربن ۱۰ برابر بزرگتر از بازار جهانی نفت می‌شود

یکی از بزرگترین بازرگانان کالا در جهان پیش بینی می کند که بازار در حال رشد کربن می تواند بزرگتر از بازار جهانی نفت خام باشد.

به گزارش ترندونی ، هانا هومن ، مدیر تجارت جهانی ذغال سنگ در شرکت بازرگانی کالاهای Trafigura ، به اجلاس جهانی کالاهای مالی گفت: “بازار کربن می تواند 10 برابر بازار جهانی نفت خام باشد.”

تاجران عمده کالاها تحت برنامه های انرژی در حال گذار به دنبال فرصت های بیشتر برای تجارت کربن و فلزات با تقاضای بالا هستند.

به گفته منابع آگاه ، رویترز در اوایل ماه جاری گزارش داد که همزمان با تغییر تقاضا برای فلزات به سمت انرژی ، معامله گران کالا و برخی صندوق های سرمایه گذاری معامله گران فلز را برای بهره برداری از تقاضای مواد معدنی اصلی استخدام کرده اند. به عنوان مثال سال گذشته ، ترافیگورا اولین شرکت تجارت مواد اولیه بود که میز معاملات آلومینیوم کم کربن را راه اندازی و واحد توسعه تجارت فلزات غیر آهنی را راه اندازی کرد. اداره معادن و فلزات غیر آهنی Trafigora موفق ترین نتایج را در سال 2020 به دست آورد.

موریل شواب ، مدیر ارشد مالی گانوور ، در اجلاس جهانی محصولات مالی گفت: “شرکت بازرگانی به تجارت تجارت کالاها روی آورده است.”

علاوه بر مواد اولیه مهم برای انتقال انرژی ، مشاغل بزرگ می خواهند از افزایش قیمت کربن در بازار رو به رشد تجارت کربن بهره ببرند زیرا دولت های بیشتری متعهد می شوند انتشار کربن را به صفر برسانند.

بر اساس قیمت نفت ، بزرگترین بازار کربن جهان ، بازار کربن اتحادیه اروپا است که در اوایل ماه مه با رکورد 60.50 دلار (50 یورو) هر تن ، بیش از 50 درصد از سال 2021 ، است. آغاز. تحلیلگران بر این باورند که با معرفی قوانین سختگیرانهتر اتحادیه اروپا و بررسی قیمت کربن برای حمل و نقل جاده ای و سوخت هواپیمایی ، قیمت ها همچنان افزایش خواهند یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا