اقتصادی

اینستاگرام بازار اصلی تجارت مجازی ایران

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد که ارزش کل تجارت الکترونیکی در ایران در سال گذشته 2.7 برابر شده است.

به گزارش ترندونی ، آخرین گزارش این مرکز نشان می دهد بیش از 1.5 میلیارد معامله بانکی در نیمه اول امسال در بازار تجارت الکترونیکی انجام شده است. 88٪ از فعالان بازار افراد 20-50 ساله هستند. ارزش اسمی این بازار بیش از 639 هزار میلیارد جلد تخمین زده شده است.

در این سال ارزش تجارت الکترونیکی 2.7 برابر بیشتر از سال گذشته بود. با این حال ، ارزش این نوع معاملات در مدت 2 سال در مقایسه با 1 سال فقط دو برابر شده است. به عبارت دیگر ، در سال e. ارزش معاملات حدود 6 برابر بیشتر از سال بود. این رقم رشد بسیار بزرگ و قابل توجهی را در رقمی سازی تجارت ایران نشان می دهد. به عبارت دیگر ، کرونا روند رو به رشد بازار الکترونیکی را تقریباً دو برابر کرده است.

دلیل اصلی این رشد قابل توجه محدودیت های ایجاد شده در سال های اخیر با شیوع ویروس کرونا در تجارت مستقیم است که منجر به افزایش قابل توجه تعداد معاملات مجازی به صورت اسمی در نیمه اول سال گذشته شده است. عدد به 639 هزار تومان رسید. تعداد معاملات الکترونیکی نیز از 1.01 میلیارد معامله در نیمه اول سال به 1.53 میلیارد معامله در نیمه اول سال جاری افزایش یافت.

با توجه به شرایط موجود تعداد قابل توجهی از واحدهای تجاری فقط در حوزه مجازی فعالیت می کنند و این تعداد در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است. آمارها نشان می دهد که بازارهای الکترونیکی در ایران بیشتر در دست جوانان است. هشتاد و هشت درصد متقاضیان ورود به بازار الکترونیکی در نیمه اول سال جاری زیر 50 سال هستند. در این دوره ، نماد با توجه به گروه های سنی اهدا شد. کودکان 30-40 ساله حدود 46 درصد صاحبان مشاغل تجارت الکترونیکی را تشکیل می دهند. متقاضیان دریافت نمادها در گروه سنی 30-20 سال 23٪ و در گروه سنی 40 تا 50 سال 40٪ بودند. – 19 درصد علاوه بر این ، 11٪ از دارندگان تجارت الکترونیکی که سال گذشته برای دریافت گواهینامه اقدام کرده اند ، بیش از 50 سال سن دارند. جوانان بیش از 58٪ از بازاریابان الکترونیکی را تشکیل می دهند و پس از آنها افراد میانسال (27٪) ، سالمندان (10٪) و کودکان و نوجوانان (5٪) قرار دارند.

تحقیقات نشان می دهد که بین خرید و فروش زن و مرد تفاوت جدی وجود دارد. اگرچه 87 درصد از عرضه کالاها و خدمات در بازار الکترونیکی ایران در اختیار مردان و تنها 13 درصد در دست زنان است ، سهم زنان و مردان از خریداران این بازار 50 درصد است. . طبق آخرین گزارش سال 1995 ارائه شده توسط مرکز آمار ایران. آمار کارگران تابستانی بالای 15 سال نشان می دهد که به طور متوسط ​​حدود 21٪ نیروی کار کشور در واحدهای تجارت الکترونیکی مشغول به کار هستند. تعداد کارمندان در بازارهای مختلف تجارت الکترونیکی 5 میلیون نفر برآورد شده است.

اگرچه این مرکز در گزارش خود اطلاعات دقیقی از بازارهای مجازی ارائه نکرده است ، اما اینستاگرام پرکاربردترین شبکه اجتماعی در ایران است ، بزرگترین بازار تجارت الکترونیکی کشور از نظر عرض مصرف کننده و ارائه خدمات. کالا ها و خدمات.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا