اقتصادی

تجارت ایران و اوراسیا به زودی آزاد می‌شود

سازمان توسعه تجارت اعلام کرده است که تجارت ایران و اوراسیا تا پایان سال جاری از سر گرفته می شود.

به گزارش ترندونی، معاون وزیر و مدیرکل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با وزیر اقتصاد اوراسیا در مسکو بر تاکید دولت سیزدهم بر تسریع در انعقاد توافقنامه تجارت آزاد با منطقه اوراسیا و مذاکرات فشرده تاکید کرد.

علیرضا پیمان پاک با بیان اینکه در این جلسه بر شتاب کامل مذاکرات تاکید شد، گفت: با توجه به فشرده شدن مذاکرات مستقیم، مقرر شد فهرست موضوعات در اسرع وقت تکمیل و کارگروه های مشترک برای تسریع در لیست نهایی تشکیل شود. از اقلام.”

این پیمان می افزاید: “با توجه به اینکه هر دو طرف تاکید کرده اند که تجارت اوراسیا باید تا سال 2022 تکمیل و توسط کشورهای عضو تایید شود.” کارگروه مشترکی به نمایندگی از ایران برای اطمینان از ابعاد و زیرساخت های لازم برای فعال سازی جدی کریدور شمال-جنوب و اتخاذ تدابیر لازم برای امضای توافقنامه تجارت آزاد و همچنین لزوم فعال سازی شمال تشکیل شد. -اتحادیه اوراسیا جنوبی و سازمان توسعه تجارت ایران. توجه.

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: فعال شدن کریدور شمال – جنوب هزینه و زمان حمل کالا از اوراسیا به هند و خلیج فارس را تقریباً 30 درصد کاهش می دهد و زمینه مناسبی را برای ایران فراهم می کند. میلیاردها دلار درآمد حاصل کنید.» از ترانزیت.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا یک اتحادیه اقتصادی بین دولتی بین بلاروس، قزاقستان، روسیه، قرقیزستان و ارمنستان است.

این سازمان همچنین سیاست تهاتر کالا را با کشورهای همسایه اعلام کرده است که این بار بر پاکستان متمرکز است.

در چارچوب مذاکرات وزیر صنعت، معدن و تجارت و پیگیری های سازمان توسعه تجارت ایران و بر اساس قوانین و مقررات جدید وزارت بازرگانی پاکستان، تجارت رسمی با ایران از این پس امکان پذیر است. مکانیسم پاکسازی

با توجه به اهمیت استفاده از سیستم خلوص به عنوان ابزاری برای تقویت تجارت بین دو کشور، سال 1400 ماه اکتبر در نهمین نشست کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان (JRC) که به میزبانی سازمان توسعه تجارت ایران در تهران برگزار شد، دو کشور زیرساخت تجاری پالایشگاهی مورد توافق را راه اندازی کردند. بر اساس این یادداشت تفاهم، روسای هیأت‌های ایرانی و پاکستانی با رعایت الزامات پاکسازی دو کشور موافقت کردند و پذیرش تجارت پاک پاکستان با ایران در راستای این توافق‌ها است. .

1400 در ماه نوامبر، عبدالرزاق داود، مشاور نخست وزیر پاکستان و هیئت همراه برای میزبانی نهمین اجلاس تجاری مشترک که به امضای پاکستان رسید، به تهران سفر کردند. اکنون برای دستیابی به پاکیزگی، هر دو طرف نیاز به تبادل سیستم عامل دارند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا