فرهنگ و هنر

به “استرالیا “سفر نکنید – ترندونی

وزارت امور خارجه ایران به شهروندان ایرانی برای سفر به استرالیا توصیه کرد و در نهایت به آنها توصیه کرد به این کشور سفر نکنند.

به گزارش ترندونی، در بخشی از گزارش وزارت امور خارجه در این باره آمده است:

1) برای ورود به استرالیا باید پاسپورت معتبر و کپی پرینت ویزا صادر شده توسط مقامات استرالیا داشته باشید. اگر نیاز دارید بیشتر از مدت زمان مشخص شده در ویزای خود بمانید، لطفاً قبل از انقضای ویزای خود آن را تمدید کنید.

2) فعالیت گروه های افراطی و نژادپرست در استرالیا گزارش شده است. به این ترتیب، تهدیدهای شدید، توهین‌های نژادپرستانه و احتمال حمله در هر مکان و هر زمان ممکن است رخ دهد.

3) استرالیا مقررات سختگیرانه قرنطینه گیاهان، مواد غذایی و دارویی دارد و جریمه های سنگینی را برای نقض این مقررات در نظر گرفته است. بنابراین برای جلوگیری از جریمه، توصیه می شود قبل از سفر به استرالیا، اقلام ممنوعه همراه نداشته باشید، محدودیت های غذایی و دارویی را مطالعه کنید – در پروازهای بین المللی به استرالیا، فرم های بار O ارز با مسافر به اشتراک گذاشته می شود و باید توسط مسافر پر شود. مسافر. پیشنهاد می شود این فرم را به طور کامل و صحیح پر کنید. عدم اظهار کالای همراه ممکن است جریمه سنگینی را در پی داشته باشد.

4) عدد سه صفر (000) ویژه مراکز خدمات پلیس، آمبولانس و آتش نشانی می باشد. 1800333000 نیز به درخواست های پلیس پاسخ می دهد.

5) هر مسافر می تواند معادل 10000 دلار استرالیا ارز وارد کند. اگر بیشتر از این مقدار دارید حتما اعلام کنید.

6) اگر توسط پلیس و مقامات استرالیا بازداشت شدید، از آنها بخواهید در اسرع وقت به سفارت ایران در استرالیا اطلاع دهند و درخواست دسترسی کنسولی کنند. در غیر این صورت، پلیس و سیستم دادگاه استرالیا بر اساس قانون حفظ حریم خصوصی از اطلاع رسانی به سفارت خودداری خواهند کرد.

7) به هموطنان عزیز بویژه دانشجویان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه توصیه می شود با توجه به سوابق موجود مبنی بر امکان دستگیری خودسرانه و استرداد به دولت های متخاصم جمهوری اسلامی ایران بدون دلیل موجه، در سفرهای غیرضروری به استرالیا تجدید نظر کنند. در سال های اخیر مواردی از بازداشت و استرداد خودسرانه ایرانیان به کشورهای ثالث در استرالیا گزارش شده است.

8) با توجه به فعالیت برخی گروه های تروریستی از جمله سازمان منافقین و گروهک الاحوازی در استرالیا، در ارتباطات خود دقت و حساسیت داشته باشید. این گروه های تروریستی ممکن است برای شما در استرالیا یا خارج از کشور خطر ایجاد کنند.

9) فعالیت گروه های افراطی و نژادپرست در استرالیا گزارش شده است. بنابراین تهدیدهای شدید، توهین های نژادی و احتمال حمله می تواند در هر زمان و مکانی رخ دهد. از به چالش کشیدن این گونه افراد خودداری کنید و در صورت هرگونه تهدید فورا به پلیس محلی و سفارت جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهید.

10) سوابق و شواهدی مبنی بر رفتار غیرقانونی و غیرانسانی در زندان های استرالیا از جمله به دلایلی مانند نژادپرستی نانوشته وجود دارد. در برخی موارد این رفتار باعث صدمات طولانی مدت پس از آزادی و حتی گاهی منجر به مرگ زندانیان شده است. بر اساس گزارش عفو بین‌الملل، بین سال‌های 1999 تا 2021، حدود 500 بومی استرالیایی در زندان‌های این کشور کشته شدند، بدون اینکه تحقیقات مؤثری در مورد این موضوع انجام شود. بنابراین، در صورت دستگیری یا محکومیت به زندان، بلافاصله حوادث خشونت آمیز را به صورت مکتوب و ترجیحاً از طریق وکیل شخصی به مقامات محلی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کانبرا گزارش دهید.

11) استرالیا یکی از سخت ترین سیاست های پناهندگی را دارد. مرگ یا خودکشی پناهجویان در استرالیا به دلیل رفتار غیرعادی پلیس مرزی همواره مورد انتقاد نهادهای بین المللی و داخلی حقوق بشری و حتی همسایگان این کشور بوده است. بنابراین مراقب کلاهبرداری ها یا تبلیغات دولتی در این زمینه باشید و هشدارهای لازم را فراموش نکنید.

گزارش کامل وزارت امور خارجه را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا