سلامت و دانش

سیر صعودی ابتلا به آبله میمونی در جنوب شرق استرالیا

مقامات بهداشتی در ایالت ویکتوریا در جنوب شرقی استرالیا اعلام کردند که تعداد موارد ابتلا به بیماری میمون در این ایالت طی هفته گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش ترندونی، ایالت ویکتوریا استرالیا در حال حاضر 59 مورد تایید شده ابتلا به این بیماری را گزارش کرده است که گزارش ها حاکی از 20 مورد جدید آبله میمون در این ایالت تنها در هفته گذشته است.

دبورا فریدمن، معاون مدیر بهداشت ویکتوریا، گفت: تا زمانی که ذخایر واکسن آبله میمون در دسترس نباشد، تعداد موارد به سرعت افزایش خواهد یافت.

وی همچنین افزود: اکنون هستیم هر روز چندین مورد آبله میمونی را شاهد بوده ایم و یکی دو مورد از این بیماری را در گذشته مشاهده کرده ایم یک هفته ما بوده ایم موارد آبله میمون در حال افزایش است و فکر می کنم این افزایش ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، به نظر می رسد همه موارد جدید این بیماری از تماس نزدیک با افراد مبتلا باشد و همه موارد آبله میمون شامل مردانی نمی شود که با مردان دیگر رابطه جنسی داشته اند.

مری آن توماس، وزیر بهداشت ویکتوریا نیز گفت که این ایالت در حال حاضر واکسن محدودی برای مبارزه با ویروس دارد.

وی همچنین اعلام کرد: امیدواریم در شهریور ماه واکسن های بیشتری برای مبارزه با این بیماری در دسترس داشته باشیم.

به گزارش ای بی سی نیوز، علائم آبله میمون شامل بثورات پوستی، تب، لرز، دردهای عضلانی، کمردرد، بزرگ شدن غدد لنفاوی و خستگی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا