سلامت و دانش

۱۴ قطب آزمایشگاهی آبله میمونی در کشور/جزییات تایید اولین مورد بیماری در انستیتو پاستور

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه آزمایش های تشخیصی آبله میمونی از خردادماه امسال در انستیتو پاستور ایران آغاز شده است، گفت: افرادی که مشکوک به آبله میمون هستند و با فرد مشکوک یا تایید شده تماس دارند. آبله میمون باید به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کند.

به گزارش ترندونی، دکتر. رحیم سروری با شناسایی اولین مورد آبله میمون گفت: اولین مورد آبله میمون در کشور توسط انستیتو پاستور ایران تایید شد. قربانی خانمی 34 ساله ساکن شهر اهواز بود که پس از ضایعات پوستی به مرکز درمانی شهر خود مراجعه کرد و مشکوک به آبله میمون با کیت های تست تولید شده توسط انستیتو پاستور ایران دانشگاه اهواز مورد آزمایش قرار گرفت. نمونه بیمار مشکوک برای تایید نهایی به انستیتو پاستور ایران ارسال شد.

گروه بیماری های عفونی واکنش سریع انستیتو پاستور یک مورد ابتلا به آبله میمون در کشور را به طور قطعی تایید کرد.

وی افزود: کارشناسان انستیتو پاستور ایران در آزمایشگاه ملی آبله میمون و تیم واکنش سریع انستیتو بیماری‌های عفونی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله آزمایش مولکولی (Real-time PCR) مورد تایید سازمان بهداشت جهانی و تعیین توالی ژنوم ویروس، این بیماری را آلوده کردند. بیمار، آبله میمون تایید شده

در انستیتو پاستور، آزمایشات تشخیصی آبله میمون آغاز شد

سروری با بیان اینکه آزمایشات تشخیصی آبله میمون در انستیتو پاستور ایران از خردادماه امسال آغاز شده است، گفت: انستیتو پاستور ایران در پاسخ به لزوم توسعه شبکه ملی آزمایشگاهی برای تشخیص به موقع موارد مشکوک احتمالی، کیت غربالگری ویروس ارتوپاکس را تهیه و به همراه آموزش های لازم به آزمایشگاه های منتخب در شبکه آزمایشگاهی در 14 آزمایشگاه ارسال کرد. مراکز کشور.. بر این اساس، دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب، در صورت مشاهده موارد مشکوک در آزمایش‌های غربالگری، نمونه‌ها را برای بررسی بیشتر به انستیتو پاستور ایران ارسال می‌کنند.

اورژانس بین المللی آبله میمون

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت اخیرا به دلیل شیوع بیش از حد انتظار این بیماری در جهان وضعیت اضطراری بین المللی اعلام کرده است. در چند ماه گذشته بیش از 34000 مورد ابتلا به این بیماری از 82 کشور گزارش شده است. کشورهای همسایه ایران، قطر، امارات، عربستان سعودی، ترکیه و لبنان نیز در ماه‌های اخیر این بیماری را گزارش کرده‌اند. خوشبختانه با وجود افزایش موارد گزارش شده از این بیماری، تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری در سراسر جهان بسیار کم بوده است.

مهمترین راه انتقال آبله میمون

سروری با بیان اینکه آبله میمون خود شفابخش است، گفت: راه اصلی انتقال این بیماری تماس طولانی مدت از جمله تماس جنسی است. به طور کلی، افراد مشکوک به آبله میمون و تماس با فرد مشکوک یا تایید شده آبله میمون باید با مراکز بهداشتی تماس بگیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا