سلامت و دانش

نیکاراگوئه اولین کشور واردکننده واکسن برکت

به گزارش Clear دکتر محمدحسین نیکنام اظهار داشت: مجتمع دارویی برکت طی تفاهم نامه ای به درخواست جمهوری نیکاراگوئه واکسن برکت را منتشر می کند. این کشور اولین محموله 200000 دوز را دریافت خواهد کرد.

وی افزود: جمهوری نیکاراگوئه یکی از پنج کشوری است که از کویت طلب نعمت ایران می کند. کرونا اگرچه صحنه‌های تلخ، بدبختی و درد برای بشریت داشت، اما جلوه‌های خوبی از همکاری و همدلی در مبارزه با این بیماری همه‌گیر به‌وجود آورد.

مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت یادآور شد: امضای تفاهم نامه اهدا و صادرات دارو و واکسن گاوی به نیکاراگوئه جلوه ای از همکاری دو کشور در ارتقای نظام سلامت لیتوانی است. دو کشور بر اساس توافقات قبلی بین دو طرف، همکاری در زمینه های آموزشی پزشکی، پزشکی، تجهیزات پزشکی و تحقیقاتی توافق شده است و همکاری های جدید در زمینه واکسن کرونا یکی از همکاری های جدی و سطح بالا است. عملیات بین دو طرف کشورها.

وی گفت: نیکاراگوئه اولین کشوری است که از واکسن کویتی برخوردار شده است و این نشان دهنده روابط عمیق بین دو کشور است. وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای تکمیل موفقیت تولیدکنندگان ایرانی واکسن کرونا به کار خواهد گرفت و از هیچ تلاشی برای کمک به تمامی تولیدکنندگان دریغ نخواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا