سلامت و دانش

وضعیت ناپایدار کرونا در کشور / استانهای رکورددار ابتلا و مرگ در هفته گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد که وضعیت بیماری فعلی کشور ، با وجود بهبود نسبت به هفته های گذشته ، هنوز ناپایدار ، حساس و شکننده است و به هیچ وجه نباید اوضاع را مطلوب فرض کنیم.

به گزارش ترندونی ، دکتر سیما سادات لاری با اشاره به کاهش تعداد شهرهای دارای وضعیت تاج قرمز در کشور ، گفت: خوشبختانه شاهد کاهش تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز در کشور هستیم. بنابراین اکنون تنها 12 شهر قرمز وجود دارد. در گیلان ، چهار شهر آستارا بندرانزلی ، رودسر و تالش قرمز هستند. در مازندران ، پنج شهر آملی ، بهشهر ، رامسر ، گلوگا و نچ نیز قرمز هستند. در همین زمان ، شهرهای زرین دشت در فارس ، بافت کرمان و گمیشان گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند که هنوز روند نزولی نداشته است و مردم و مسئولان این شهرها باید بیشتر مراقب باشند.

وی افزود: شهرهای باقیمانده کشور یعنی 231 شهر نارنجی و 205 شهر زرد است.

لاری ادامه داد: میانگین تعداد مثبت هفتگی بستری در هفته سوم دسامبر در کشور حدود 13.5 نفر در هر 100000 نفر جمعیت است. بیشترین میزان به ترتیب در استان های ایلام ، اردبیل ، تهران و گلستان بود. میزان بروز در این استانها به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است. همچنین میانگین مرگ و میر بیماری های هفتگی در کشور در هفته سوم دسامبر در حدود 30.5 نفر در هر میلیون نفر است و بیشترین میزان ابتلا به این شاخص به ترتیب در استان های اربیل ، یزد ، زنجان است. و آذربایجان غربی و اسلام.

وی تأکید کرد: علی رغم کاهش تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز و همچنین کاهش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور ما ، این امر به دلیل همکاری افراد مسئول در مشاوره بهداشت ، همکاری بین بخشی و تلاش شبانه روزی است. کارمندان سیستم بهداشت و درمان بودند نمودار وضعیت بستری در بیماری Covid-19 در برخی از استانهای شمالی در حال ظهور است. بنابراین وضعیت فعلی بیماری در کشور علیرغم بهبود نسبت به هفته های گذشته هنوز ناپایدار ، حساس و شکننده است و نباید تصور کنیم تحت هر شرایطی وضعیت مطلوب است.

لاری گفت: “مطمئناً ، اگر اوضاع به حالت عادی برگردد ، زمستان بسیار سخت تر از پاییز خواهد بود.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا