عمومی

هشدار آقا مجتبی تهرانی به قالیباف چه بود؟

ماجرای بازگشت همسر، دختر و داماد محمدباقر قالیباف از ترکیه با کالسکه از روز گذشته مورد انتقاد رئیس مجلس قرار گرفته و احتمال می رود این حملات چندین بار ادامه داشته باشد. روزهای بیشتر و بعد مثل خیلی از مسائل دیگر کوچک و بزرگ را فراموش کنیم.

اما در این داستان که از یک سو پسر قالیباف آن را «اشتباهی نابخشودنی» و از سوی دیگر برخی آن را تکذیب کرده‌اند، مواردی وجود دارد که می‌تواند به تحلیل دقیق‌تر این داستان‌ها کمک کند:

1. محمدباقر قالیباف ممکن است برنامه ای واقعی برای «کتک زدن» داشته باشد یا نداشته باشد، زیرا بعید است خانواده های دیگر مسئولان به چنین سفرهایی بروند و تنها همسر و فرزندان رئیس مجلس به ترکیه بروند. بنابراین نه آن که این عکس ها را منتشر کرده خیلی امامزاده است و نه قالیباف که زن و بچه اش رفته اند، ترکیه خیلی مقصر است، اما به هر حال اگر توطئه ای برای تخریب قالیباف بوده است، خانواده گزارشگر بهترین بهانه را ارائه کردند. به مخالفان

2. اینکه قالیباف برای خرید کالاهای اساسی از آنجا به ترکیه می رود با وجود شعارهای حمایت از تولید ملی و حاکمیت جهادی و لزوم توجه به نود و شش درصد زنان و کودکان، چندان عجیب و منحصر به قالیباف نیست. . در همان فهرستی که در سال 1996 منتشر کرد. در کاغذ A4، رئیس مجلس هیچ اثری از تولید داخلی نداشت و دارایی و نقدینگی او اساساً با نود و شش درصد آن زمان یکی نبود. در این لیست اثری از پراید و سمندو نمی بینید. مزدا مدل 87 و پاترول مدل 71 از محصولات ژاپنی این لیست به همراه خانه های 330 متری و 180 متری با نقدینگی کل حدود 37 میلیون دلار هستند. این تولیدات ملی کجاست و نود و شش درصد کجا چنین مالکیت و نقدینگی دارند؟ هرچند قالیباف حداقل این لیست را منتشر کرد. دیگران این کار را نکردند.

آقای مجتبی تهرانی به قالیبافا چه هشداری داد؟

3. ادعای این که عیب زن و فرزند را نمی توان بر قالی باف نوشت حرف کاملی نیست. وقتی مردم همه جوانب زندگی خود را می بینند مثل آقای قالیباف چرا به خودشان حق نمی دهند که در مورد زن و بچه اش صحبت کنند؟ اگر چه مقامات دولتی و خانواده های آنها در سراسر جهان زیر ذره بین رسانه ها و افراد قرار دارند و اگر فرزندان به والدین متهم نمی شدند، خداوند در آیه 28 سوره انفال هشدار نمی داد: فِتْنَةٌ وَأَنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظِیمٌ. وسيله آزمايش و ثواب كسانى كه از امتحان بگذرند، زياد است. همچنین اگر خانواده های مسئولین با آنها کاری نداشتند، قانون اساسی و عرفی تاکیدی بر لزوم اعلام اموال مقامات و خانواده های آنها قبل و بعد از تصدی مسئولیت نداشتند و می گویند فقط اموال مسئولان. مسئولان باید بازرسی شوند اینکه بگوییم بچه های مسئولین چه کردند که پدرشان مسئول است خیلی قابل قبول نیست. وقتی همین فرزندان مسئولین به خاطر اراده عمومی که به پدرشان داده می‌شود از شرایط بهتر و بیشتر از دیگران برخوردار شوند، باید ملاحظات و مشکلاتی را تحمل کنند. مگر اینکه گفته شود تمام هزینه هایی که از بدو تولد به خاطر مسئولیت ها و فرصت های اکتسابی پدر انجام داده ایم، نرخ روز را به بیت المال برمی گردانیم تا بتوانیم آزادانه زندگی کنیم. اگر کسي توانست اين همه فرصت و هزينه را جبران کند بسم الله.

4. چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​رهبر جمهوری اسلامی و اطرافیانش هر کاری بکنند، بر اساس اصل نظام نوشته شده است و نظام در کشور ما مجری دستورات اسلامی شناخته می شود. بنابراین خطا، جنایت، تخلف و هرگونه عمل بی ارزش اهل نظام و اطرافیان، مستقیماً دین را شکست می دهد. به همین دلیل است که مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی که رهبر معظم انقلاب آن را عالم عامل الهی می دانند، به قالیبافی می فرمایند: «بدان که تو هم مسئول دین مردم هستی» و البته همین. هشدار به همه مسئولان این جمهوری اسلامی است. آنها مسئول دین مردم هستند و نباید کاری کنند که به دین آنها لطمه بزند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا