حوادث و رویدادها

بازداشت ۴ دزد حرفه‌ای و کشف دست‌کم ۶۰ پرونده سرقت

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارقان حرفه‌ای کامپیوتر خودرو، سارق حرفه‌ای منزل و سارق محتویات خودرو در جریان سه عملیات پلیسی جداگانه خبر داد و گفت که با دستگیری این سارقان دستکم ۶۰ فقره سرفت کشف شد.

به گزارش ترندونی، سرهنگ علی قاسم پور به تشریح سه مورد از ماموریت‌های پلیس پیشگیری در شبانه‌روز گذشته پرداخت و گفت: یکی از این ماموریت‌ها مربوط به دستگیری یک سارق حرفه‌ای کامپیوتر خودرو است. رسیدگی به این پرونده درپی وقوع چند فقره سرقت مشابه کامپیوتر و محتویات خودرو در محدوده حوزه استحفاظی کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا، در دستورکار ماموران قرار گرفت و آنان با بررسی دوربین‌های مداربسته و انجام اقدامات فنی پلیسی، هویت سارق مورد نظر را مورد شناسایی قرار دادند.

وی با بیان اینکه مشخصات ظاهری متهم در اختیار تمامی گشت‌های محسوس و نامحسوس کلانتری قرار گرفت، گفت:‌ سرانجام روز گذشته ماموران در حین گشت زنی در محدوده بلوار کاشانی، متهم را در حین ارتکاب جرم و سرقت از خودروی شهروندان مشاهده و شناسایی کرده و برای دستگیری‌اش وارد عمل شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: متهم بلافاصله پس از مشاهده ماموران سوار بر خودرویی که راننده‌اش درحالت آماده‌باش برای فراری دادن سارق بود شده و از محل متواری شد که در همین راستا تعقیب و گریز میان پلیس و متهمان آغاز شد.

قاسم‌پور با بیان اینکه متهم به شکل دیوانه‌واری پا به فرار گذاشته بود، گفت: طرح مهار اجرا شد و تعقیب و گریز ادامه یافت تا اینکه سرانجام ماموران پلیس موفق به متوقف کردن خودروی سارقان کرده و متهمان ۳۵ و ۵۳ ساله را دستگیر کردند.  همچنین ماموران در جریان بازرسی اولیه از خودروی متهمان، ابزار و ادوات حرفه‌ای سرقت و همین طور تعداد ۱۰ عدد کامپیوتر خودرو به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال را کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به انتقال متهمان با مقر انتظامی و انجام بازجویی از آنان گفت: متهمان در جریان بازجویی‌های انجام شده به ۲۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند. پس از آن نیز با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی،  در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند و شناسایی مال باختگان در دستور کار ماموران پلیس قرار دارد.

دستگیری سارق حرفه‌ای خانه

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت همچنین از دستگیری سارق حرفه‌ای منزل و کشف موتورسیکلت مسروقه از مخفیگاه وی در جریان پرونده‌ای دیگر خبر داد و گفت: پس از اعلام یک فقره سرقت منزل به پلیس ۱۱۰ پیگیری سرقت در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۵۷ مسعودیه قرار گرفت و ماموران پس از حضور در محل سرقت و با بازدید فیلم های ضبط شده توسط دوربین های مداربسته و همین طور بررسی شواهد موجود موفق به شناسایی هویت سارق شدند.

وی ادامه داد: پس از شناسایی مخفیگاه متهم ، ماموران اقدام به هماهنگی با مقام قضایی کرده و برای دستگیری متهم به محل اعزام شدند در این حین متهم با رویت ماموران قصد فرار داشت که با هوشیاری ماموران ناکام ماند. از مخفیگاه متهم، یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی به همراه ابزار و ادوات سرقت کشف شد.

قاسم‌پور افزود: پس از انتقال متهم به کلانتری مشخص شد متهم از سارقان سابقه‌دار است. او در جریان بازجویی‌های انجام شده به دست‌کم ۲۰ مورد ارتکاب سرقت‌های مشابه از منازل شهروندان و همین طور سرقت موتورسیکلت و خودرو اعتراف کرد. این فرد پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد و شناسایی شکات و جرائم احتمالی دیگر در دستور کار پلیس قرار دارد.

پایان راه سارق محتویات خودرو

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق حرفه ای محتویات خودرو نیز خبرداد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات خودرو به شکل مشابه در محدوده حوزه استحفاظی کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار تیم عملیات این کلانتری قرار گرفت و ماموران با بررسی دوربین های مداربسته هویت سارق موردنظر را شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه این فرد مورد تعقیب و پیگیری قرار گرفت، گفت: ماموران در حین گشت زنی در محدوده پارکینگ گمرک غرب، متهم راغ در حین ارتکاب جرم و سرقت از خودرو شهروندان مشاهده و در عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. متهم ۲۲ ساله که از اتباع یکی از کشورهای همسایه بود در مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به ۲۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد.

قاسم‌پور با بیان اینکه اموال مسروقه از مخفیگاه متهم کشف شد، گفت:‌این فرد با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی،  در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و شناسایی مالباختگان در دستورکار ماموران پلیس قرار دارد.

انتهای پیام

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا