جامعه و خانواده

بارش‌های رگباری درارتفاعات کشور – ترندونی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش‌های رگباری درارتفاعات و وزش باد شدید اظهار کرد: با در نظر گرفتن شرایط سوزباد و خطر ریزش بهمن از قرار گرفتن روی نقاب‌های برفی، حرکت در امتداد و به‌سمت آن‌ها اجتناب شود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ترندونی درباره شرایط جوی در ارتفاعات و کوهستان‌های کشور اظهار کرد: طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ اسفند) بارش‌های پراکنده در البرز غربی و شمال‌ غرب، وزش باد، بارش‌های رگباری در جنوب شرق و شرق و ارتفاعات کرمان همراه با وزش باد موقتی شدید در ارتفاعات زاگرس، البرز مرکزی، البرز شرقی و ارتفاعات مرکزی کشور، وزش باد و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره ارتفاعات شمالی تهران نیز گفت: در ارتفاعات تهران نیز وزش باد، گاهی وزش باد شدید و افزایش ابر مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با توجه به شرایط جوی موجود در ارتفاعات توصیه کرد: با توجه به روند افزایش دما طی روزهای گذشته، احتمال ذوب برف و وقوع بهمن به‌ویژه برای دامنه‌های البرز وجود دارد بنابراین از تردد در مسیر دره‌ها و شیب‌ها پرهیز همچنین از قرار گرفتن روی نقاب‌های برفی، حرکت در امتداد و به‌سمت آن‌ها اجتناب شود.

وی ادامه داد: به‌صورت منطقه‌ای و براساس شرایط دما و سرعت باد، شرایط سوزباد مورد توجه قرار گیرد.

ضیاییان در پایان تصریح کرد: در مناطق جنوب شرقی با توجه به احتمال وقوع رعدوبرق از قرارگرفتن در فضای باز در زمان وقوع رعدوبرق پرهیز شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا