برون مرزی

الهام علی‌اف: در جنگ قره‌باغ به‌طور گسترده از پهپادهای اسرائیلی استفاده کردیم

به گزارش خبرگزاری آنلاین ترندونی ، در آستانه نخستین سالگرد جنگ قره باغ (27 سپتامبر 2020) ، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان ، الهام علی اف ، در مصاحبه ای جزئیات جدیدی در مورد به اصطلاح “مشت آهنین” علیه ارمنستان ارائه کرد. به

“روز به یاد ماندنی با این پیام آغاز شد: وزیر دفاع به من اطلاع داد که مواضع ما همزمان است. مرز و برخی از شهرها مورد حمله توپخانه ارمنستان قرار گرفت.” تصمیم گرفته شد که پاسخ کافی و لازم را بدهیم و ما درگیر جنگ شدیم. که قریب الوقوع به نظر می رسید

– در همان روز ، ما موفق شدیم اولین خط دفاعی دشمن را بشکنیم ، و سپس فقط 44 روز جلوتر!

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مورد روند مدیریت جنگ گفت: “من روزانه با وزیر دفاع ، سرویس مرزی دولتی ، وزارت کشور ، سرویس امنیت دولتی و سرویس اطلاعات خارجی جلسات داشتم. در این جلسات ، وضعیت روز را مرور کردیم ، کاستی ها را مشخص کردیم و برنامه هایی را برای روز بعد تهیه و تصویب کردیم. – بنابراین یک کار روزانه بسیار فعال وجود داشت و در بسیاری از موارد اقدامات و عملیات ما برای دشمن غیر منتظره بود.

استفاده گسترده از پهپادهای صهیونیستی

وی در پاسخ به پرسش دفاع ملی روسیه در مورد استفاده گسترده از هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ قره باغ ، گفت که تاکنون هیچ هواپیمای بدون سرنشین در این مقیاس وجود نداشته است.

الهام علی اف افزود: “تا جنگ دوم قره باغ ، هیچ جا از هواپیماهای بدون سرنشین در چنین مقیاسی و با چنین کارآمدی استفاده نمی شد.” ما خرید پهپاد را از مدت ها پیش – بیش از 10 سال پیش – آغاز کردیم. این سلاح ها توسط اسرائیل ساخته شده است. ما بر آنها مسلط بودیم و از آنها در جنگهای کوتاه مدت در سال 2016 استفاده کردیم. آوریل – این برای طرف ارمنی شگفت انگیز بود.

او گفت باکو هواپیماهای بدون سرنشین Sky Striker و Harop را از اسرائیل خریداری کرده است و این دیگر یک راز نیست. پهپادها هم برای اطلاعات و هم برای جنگ استفاده می شوند.


تصویری تبلیغاتی از عامل انتحاری هاروپ در جنگ قره باغ

الهام علی اف درباره خرید هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه گفت: «در آن زمان» [۲۰۱۶] مجتمع نظامی-صنعتی ترکیه هنوز تولید هواپیماهای بدون سرنشین را آغاز نکرده است. – اما به محض اتفاق افتادن ، ما اولین خریداران خارجی هواپیماهای بدون سرنشین Bayraktar TV2 شدیم که از نظر اطلاعاتی و حملات دقیق بسیار مثر بود.

فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان توضیح داد: «در مورد Bayraktar TV2 ، آنها در طول جنگ 44 روزه به طور مداوم پرواز می کردند. البته شرایط آب و هوایی گاهی موانعی ایجاد می کرد ، اما چون هوا عمدتا صاف بود ، این پهپادها تقریباً روزانه و شاید با وقفه های کوچک مورد استفاده قرار می گرفتند. وی افزود: “البته ، هماهنگی و همگام سازی استفاده همزمان از هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی و ترکی نیاز به مهارت زیادی داشت و لیست اهدافی که آنها داشتند متفاوت بود.”

علی اف در مورد دقت بالای هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه گفت ، آنها یکی از عوامل کلیدی در پیروزی جنگ بودند زیرا ارتش ارمنستان از نظر روانی سقوط کرد و بسیاری از خدمه تانک ها از ترس استفاده از تانک ها آنها را رها کردند. او استدلال کرد که دقت هواپیماهای بدون سرنشین بی نظیر است.

در بخشی دیگر از مصاحبه خود ، رئیس دولت باکو تمایل خود را برای امضای موافقت نامه های نظامی با روسیه اعلام کرد و گفت که جمهوری آذربایجان و روسیه روابط محکمی دارند و باکو از مقامات روسی درخواست خرید سلاح از روسیه را کرده است. به

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا