اقتصادی

اقتصاد چین رکوردشکنی می کند

موسسه اقتصاد سرمایه در گزارشی پیش بینی کرده است که سال آینده اقتصاد چین رکورد رشد اقتصادی در اقتصادهای بزرگ را به ثبت می رساند.

تحلیلگران موسسه اقتصاد سرمایه همچنین پیش بینی می کنند که رشد اقتصادی چین در سال آینده به 10 درصد یا 2.1 درصد برسد ، زیرا موسسات مختلف تخمین رشد اقتصادی چین را به روز می کنند. طبق برآوردهای قبلی ، این بالاترین نرخ رشد در بین 20 اقتصاد برتر جهان خواهد بود. این موسسه همچنین پیش بینی کرده است که نرخ رشد اقتصادی چین در سال جاری 2.5 درصد یا 0.5 درصد باشد. بالاتر از پیش بینی قبلی.

جولیان ایوانز ، اقتصاددان ارشد موسسه گفت: “با نگاه به آینده ، به نظر می رسد اقتصاد چین فضای بیشتری برای رشد دارد.” پس انداز خانوارهای چینی از ماه های اول سال افزایش چشمگیری داشته است ، به این معنی که ورودی های سرمایه در ماه های آینده تقویت می شود.

طبق گفته موسسه اقتصاد سرمایه ، مشکل بدهی هنوز یکی از اصلی ترین خطرات پیش روی اقتصاد چین است و این مشکل به ویژه با گسترش تاج و کسب و کارها مجبور به گرفتن وام بیشتر شده است. با این حال ، بانک خلق چین همچنان در بازارهای مالی فعال است و برای احیای رشد این روش باید ادامه یابد. خطر حباب مسکن یکی دیگر از خطرات مهم برای دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

سرمایه اقتصادی در بخش دیگری از گزارش خود در مورد اقتصاد چین پیش بینی کرده است که با توجه به م strongلفه های اقتصادی قوی این کشور ، تقویت یوان در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

پیش از این ، یک نظرسنجی CNBC از رهبران ارشد اقتصادی ایالات متحده نشان داد که چین در سه ماهه دوم و سوم از اقتصاد ایالات متحده پیشی گرفته است و پاسخ دهندگان معتقدند که این روند در سه ماهه آخر سال نیز ادامه خواهد داشت. نیاز به ادامه دارد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا