اقتصادی

بهبود در اقتصاد جهانی دست نیافتنی است

شرکت خدمات مالی آمریکایی مورگان استنلی معتقد است که اروپا در آستانه رکود است، اما ایالات متحده ممکن است بتواند از آن فرار کند.

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد که منطقه یورو و بریتانیا به احتمال زیاد وارد رکود خواهند شد، اما یک بازار کار قوی می‌تواند ایالات متحده را از همان سرنوشت نجات دهد.

در گزارش های متعدد، بانک سرمایه گذاری رشد 0.5 درصدی در ایالات متحده در سال آینده را پیش بینی کرد و به این نتیجه رسید که در سال 2023. اقتصاد از رکود خارج خواهد شد، اما راه چندان آسان نیست زیرا رشد مشاغل به طور قابل توجهی کاهش می یابد و بیکاری ادامه می یابد.

با این حال، ایالات متحده برای دو سال متوالی مانند سال 2023 ضعیف خواهد بود اثر تجمعی سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر تا سال 2024 خواهد رفت.

تحلیلگران این بانک انتظار دارند با تمدید و کاهش محدودیت ها بر روی طرح کووید صفر چین، روند بهبودی آغاز شود و شاهد رشد اقتصادی پنج درصدی در سال 2023 باشیم که بهتر از میانگین پیش بینی 3.7 درصدی برای کشورهای در حال توسعه است. بازارها

در نهایت، بانک پیش بینی کرد که شکاف بین اقتصادهای پیشرفته در رکود یا نزدیک به رکود بسته خواهد شد، در حالی که اقتصادهای نوظهور به طور متوسط ​​بهبود خواهند یافت، اما احتمالاً بهبود جهانی دشوار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا