اقتصادی

رشد اقتصادی بهار اعلام شد/ اقتصاد کشور از موج کرونا عبور کرد؟

به گزارش خبرگزاری ترندونی ، بانک مرکزی اعلام کرد: در این مدت به استثنای ارزش افزوده گروه کشاورزی متاثر از خشکسالی و کاهش تولید محصولات زراعی ، سایر گروه های اقتصادی اعم از نفت ، صنعت ، معادن و خدمات افزایش یافته است. به ترتیب 23.3 ، 2.1 و 7.0 درصد
لازم به ذکر است که رشد ارزش افزوده گروه خدمات 7.0 درصد است. اولین مورد در 1400. یک چهارم و در شرایطی که ارزش افزوده این گروه در سال 1399 اول. در این سه ماهه ، این بیماری به دلیل پیامدهای شیوع بیماری عروق بیماری کرونا قلب 2.5 درصد کاهش یافت. بهبود این بخش از اقتصاد به دنبال آثار منفی شیوع ویروس کرونا.

اعلام رشد اقتصادی بهاری / اقتصاد کشور از موج تاج پیشی گرفته است؟

همچنین ، مطالعه فعالیت های مختلف اقتصادی در بخش خدمات نشان می دهد که نرخ رشد ارزش افزوده در این بخش عمدتا به دلیل افزایش “حمل و نقل و ذخیره سازی” ، “بهداشت و رفاه اجتماعی” ، “تجارت عمده فروشی ، خرده فروشی افزایش یافته است. تجارت و تعمیر خودرو “. “موتور” ، “اطلاعات و ارتباطات” و “حرفه ای ، علمی و فنی”.
هزینه های مصرف کننده در بخش خصوصی ، که در سال 1399. 0.5 درصد کاهش یافته است ، از سه ماهه چهارم سال گذشته به میزان قابل توجهی بهبود یافته است و در سه ماهه اول سال جاری 2.2 درصد افزایش یافته است.

رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در سه ماهه اول سال جاری ، در مقایسه با سه ماهه مشابه سال قبل ، 5/3 درصد بود ، از این نظر ، تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در ماشین آلات به میزان 15/8 درصد افزایش یافت. اگرچه تشکیل سرمایه ثابت در بخش ساختمان به میزان قابل توجهی کاهش یافت (-10.3).

همچنین صادرات و واردات کالا و خدمات (با قیمت ثابت) ، 1399. پس از کاهش 10.4 و 28.7 درصد ، به ترتیب ، اولین 1400 متر. به ترتیب 35.6 و 30.5 درصد در طول سه ماهه افزایش یافت.

223225

دکمه بازگشت به بالا