اقتصادی

ثبت بدترین عملکرد تاریخ اقتصاد کانادا

داده های جدید نشان می دهد که از مارس تا آوریل. یک پنجم اقتصاد کانادا از هم پاشید.

در سه ماهه ماه مه ، اقتصاد کانادا با 11.6 درصد کاهش یافته است. – بدترین شاخص تاریخ اقتصادی کنونی کشور. تنها در دو ماه ، در مارس و آوریل ، اقتصاد کانادا 20 درصد کاهش یافته است ، که مؤثرترین نتیجه در ثبت این آمار عجیب و بی سابقه است.

فاجعه کرونا و سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی منجر به بسته شدن حجم زیادی از تجارت شده است که دلیل اصلی رشد اقتصادی کانادا در سه ماهه تا آوریل است. این میزان 11.6 درصد و رشد اقتصادی منفی 22.9 درصد و تولید صنعتی منفی بوده است. 22.2 درصد منفی افزایش یافته است. آنها تأثیر زیادی بر ضبط این عملکرد گذاشتند اما مهمترین نقش در این زمینه مربوط به حمل و نقل بود که به طرز عجیبی با افت 97.4 درصدی روبرو شد و رستوران ها و هتل ها که رشد منفی آنها 44.2 درصد بود.

از سوی دیگر ، رشد در بخش نفت و گاز 1.8 درصد منفی بود ، در حالی که بخش کشاورزی تنها 0.02 درصد بود. کوچکتر.

سرویس بودجه پارلمانی کانادا گفت: با توجه به سناریوی بدبینانه ، اقتصاد کانادا امسال 12 درصد کاهش خواهد یافت – بدترین وضعیت در سه ماهه دوم سال که رشد منفی 20 درصد خواهد بود. حتی در سناریوی خوش بینانه ، اقتصاد کشور حدود پنج درصد کاهش می یابد ، و در هر دو مورد بدترین عملکرد آن از زمان اعلام در سال 1961 است.

این دفتر همچنین هشدار داد که کسری بودجه دولت به بالای 181 میلیارد دلار یا 12.7 درصد از کل اقتصاد کانادا رسیده است.

پیش از این ، رئیس بانک مرکزی کانادا از تأثیرات طولانی مدت Quaid-19 بر اقتصاد کانادا و نحوه احیای رشد بلند مدت و ناهموار گفت. تیف مک لم با اشاره به اینکه بانک کانادا انتظار دارد که رشد فصلی مثبت در سه ماهه سوم باشد ، زیرا افراد به تدریج به سر کار می روند ، افزود: “البته این نباید اشتباه باشد. اول برگرد

متوسط ​​رشد اقتصادی کانادا از سال 1997 تا 2019 0.2٪ ، بالاترین میزان ثبت شده در سال 2003 بود. سپتامبر. – 1.2 درصد و کمترین میزان – در سال 2008. دسامبر

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا