اقتصادی

ثبت بدترین عملکرد اقتصادی تاریخ منطقه یورو

رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماه نخست امسال به اوج خود رسید.

براساس اعلام مرکز آمار اتحادیه اروپا ، رشد اقتصادی در سه ماهه اول امسال به دلیل گسترش تاج و تعطیلی بنگاههای بزرگ ، کمترین میزان از سه ماهه اول سال جاری بود. مکان رسیده است. به گفته این مرکز ، متوسط ​​رشد اقتصادی 19 کشور منطقه یورو در سه ماهه اول امسال در مقایسه با سه ماهه آخر سال گذشته 3.8٪ و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3.2٪ کاهش یافته است.

به گفته این مرکز ، چنین رشد فصلی از سال 1995 بی سابقه نبوده است. در بین کشورهای مختلف ، فرانسه با 5.8٪ منفی بدترین عملکرد را داشت و پس از آن اسلواکی با 5.4٪ منفی قرار گرفت. و اسپانیا با 5.2 درصد منفی. در میان سایر کشورهای عضو ، اقتصاد ایتالیا با 4.7٪ و آلمان با 2.2٪ منفی بود. فنلاند با رشد مثبت 0.1٪ ، یکی از معدود کشورهای اروپایی است که سه ماهه اول امسال را با رشد مثبت 0.1٪ به پایان رسانده است.

از طرف دیگر ، حجم تجارت خارجی کشورهای عضو منطقه یورو در مارس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12.1 درصد کاهش یافته و به 153.3 میلیارد یورو رسیده است. نرخ اشتغال در منطقه یورو نیز در سه ماهه اول سال جاری با 0.2 درصد کاهش یافت که نخستین کاهش در منطقه از سال 2013 بود. در سه ماهه دوم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، اشتغال 1.1 درصد کاهش یافته است.

منطقه یورو از 19 کشور جهان تشکیل شده است: بلژیک ، آلمان ، استونی ، ایرلند ، یونان ، اسپانیا ، فرانسه ، ایتالیا ، قبرس ، لتونی ، لیتوانی ، لوکزامبورگ ، مالت ، هلند ، اتریش ، پرتغال ، اسلوونی ، اسلواکی و فنلاند. آنها از آن به عنوان ارز خود استفاده می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا