حوادث و رویدادها

افشای جنایتی هولناک بعد از ۱۵ سال با یک چنگال

آفتاب‌‌نیوز :

۱۰ فوریه ۲۰۰۹ پلیس فلوریدا از طریق تماس تلفنی از سوی یکی از همسایه‌ها در جریان قتل مرد ۶۴ساله‌ای به نام روزاریو پرستیجیاکومو، در منطقه کوئینز قرار گرفت.
پلیس بلافاصله خود را به محل جنایت رساند وقتی به نزدیکی خانه مرد میانسال رسید، او را درحالی پیدا کرد با صورت در برکه نزدیک خانه‌اش افتاده و اطرافش را خون فرا گرفته بود. در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد که وی با اصابت ۱۶ ضربه چاقو به نقاط مختلف بدنش به قتل رسیده است.

در پزشکی قانونی و بعد از بررسی دقیق جسد، مقداری از پوست قاتل که در جریان درگیری با مقتول زیر ناخن‌های وی مانده بود به دست آمد و به این ترتیب دی ان ای قاتل در اختیار پلیس قرار گرفت اما در بررسی بانک اطلاعاتی پلیس، ردی از عامل جنایت به دست نیامد.

در این شرایط تحقیقات برای شناسایی قاتل ادامه داشت اما هیچ سرنخی از او پیدا نشد و این پرونده سال‌ها راکد ماند تا اینکه مدتی قبل، کاراگاهان تحقیقات برای شناسایی قاتل را از سر گرفتند.

آنها با استفاده از تکنولوژی تشخیص دی ان ای توانستند یک مظنون احتمالی را شناسایی کند.

مظنونی که دی‌ان‌ای او تا حدودی با دی‌ان‌ای مقتول یکی بود و از اقوام وی به شمار می‌رفت. این مظنون برادرزاده ۴۱ ساله مقتول بود اما با توجه به گذشت سال‌ها از جنایت، پلیس برای اینکه مطمئن شود وی قاتل است، باید دی‌ان‌ای تازه‌ای از او به دست می‌آورد. به این ترتیب تیمی از ماموران مرد ۴۱ساله را که آنتونی نام دارد و در فلوریدا زندگی می‌کند، زیر نظر گرفتند. آنها در نهایت موفق شدند چنگالی یک بار مصرفی را که وی در یک رستوران از آن استفاده کرده بود به دست آورند و با بررسی دی‌ان‌ای، شکی باقی نماند که او همان قاتل تحت تعقیب است. به این ترتیب وی دستگیر شد و قرار است به زودی برای افشای اسرار قتل در دادگاه حاضر شود.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا