برون مرزی

استفاده ابزاری ترامپ از توئیتر برای حمله و دفاع سیاسی/ وقتی روایت‌نگاری شبکه‌های خبری هم دستخوش جنگ روانی ترامپ می‌شود

با بررسی پاسخ ترامپ به انتقادات طی چهار سال گذشته ، اساتید روانشناسی به این نتیجه رسیدند که ادعاهای اولیه ترامپ در مورد استفاده از رسانه های اجتماعی مانند توییتر برای ارتباط مستقیم واقعیت ها ، می گوید گروه بین المللی National Interest Anna او احمقانه ای بیش نبود و برنامه اصلی توئیت وی این بود که توجه عمومی را از اتهاماتی که به او وارد شده است منحرف کرده و همچنین تصویری بی گناه و ظالمانه از او در ذهن اعضای جامعه یا حداقل طرفدارانش ایجاد کند.

به عنوان مثال ، بلافاصله پس از 3 نوامبر. رئیس جمهور انتخابات گزارش های مربوط به تقلب در انتخابات را در صفحه توییتر خود منتشر کرد. اگرچه وی هیچ مدرکی برای اثبات ادعای خود ارائه نداد ، اما توانست بر عقاید میلیون ها آمریکایی تأثیر بگذارد و آنها را متقاعد کند که سیستم انتخاباتی وی عمدا او را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

در حرفه ترامپ ، توییتر بهترین ابزار سیاسی برای دفاع و حملات است

نمونه های دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال ، وقتی ترامپ نتوانست به خوبی شرایط اپیدمی کرونا را تحمل کند و رسانه ها از عملکرد او و دستیارانش انتقاد کردند ، ترامپ شروع به صحبت در توییتر در مورد تئوری های توطئه اوباما برای دستکاری افکار عمومی و بی ثبات سازی دولت کرد. کوید -19 کارگردانی کرد. وی سپس از سنا خواست باراک اوباما را احضار کند و از او در مورد طرح کودتا علیه رئیس جمهور س askال کند.

برخی از این اقدامات موفقیت آمیز بوده است. به عنوان مثال ، طبق نظرسنجی اخیر ، افراد بیشتری به دنبال اختلافات همیلتون بودند و کمتر به رای دادگاه علیه ترامپ در مورد پرداخت جریمه های دانشگاه خود توجه می کردند. مطالعه دیگری نشان داد که برنامه ریزی عمومی و تلاش برای جلب توجه و کاهش سرعت رسانه ها در بسیاری از موارد به ترامپ کمک کرده ، وی را از عواقب اتهامات علیه وی محافظت کرده یا از شدت اتهامات علیه خود ترامپ کاسته است. به خود فرصت خوبی بدهید تا بهبود یابد و نحوه اصلاح اتهامات را دریابید.


بیشتر بخوانید:

ترامپ گفت بزرگترین آزار و اذیت رئیس جمهور در تاریخ!


روانشناسان در مطالعه خود دو س questionsال را مطرح کردند. اول ، آیا افشاگری های ترامپ در رسانه ها باعث افزایش تبلیغات توییتر وی برای جلب توجه عمومی شد؟ س secondال دوم این بود که آیا واکنش های توئیتری ترامپ می تواند تعداد اخباری که به او درباره آن موضوع خاص نشان داده می شود را کاهش دهد؟ به همین دلیل محققان تمرکز خود را روی نیویورک تایمز و ای بی سی نیوز گذاشتند. محققان در طول دو سال اول خدمت وی ​​حدود 5،000 پیام توییت شده را مشاهده کردند. محققان روی مطالعه مولر برای سال 2016 تمرکز کردند. اختلاف انتخاباتی با روسیه که به ضرر ترامپ است. آنها بسیاری از کلمات کلیدی مانند چین ، مشاغل و مهاجرت را انتخاب کردند زیرا ترامپ در آن زمان بسیار درباره آنها صحبت می کرد.

حتی پس از شکست در انتخابات ، ترامپ همچنان به مبارزه با رسانه ها ادامه می دهد

محققان نتیجه گرفتند که هرچه نیویورک تایمز و ABC گزارش تحقیقات مولر را بیشتر منتشر می کنند ، ترامپ بیشتر در مورد چین توئیت می کند. او هزینه کار و مهاجرت را پرداخت کرد. اگر نیویورک تایمز و ABC کمتر به تحقیقات مولر توجه می کردند ، تلاش ترامپ برای هدف قرار دادن رسانه ها موفقیت آمیز بود. این مورد بود و پیش بینی های ترامپ محقق شد. هر بار که ترامپ از یکی از کلمات کلیدی ، مشاغل و مهاجرت چین در توییت های خود استفاده می کرد ، دو دهم درصد اخبار ABC و چهار دهم درصد اخبار نیویورک تایمز در مورد تحقیقات مولر.

محققان سپس کلمات کلیدی کره شمالی مالیات و جرم را آزمایش کردند و نتایج مشابهی را ارائه دادند. تحقیقات نشان داده است که موضوعات مطرح شده در رسانه ها که تهدیدی برای ترامپ ایجاد نمی کنند ، مانند فوتبال و انتخاب توئیت های وی ، تحت تأثیر قرار نگرفتند ، به این معنی که با افزایش توئیت های ترامپ ، پوشش رسانه ای کاهش نیافت.

لازم به ذکر است که انحراف استراتژیک ابزار سیاست جدیدی نیست. اما این روزها ، شبکه های اجتماعی به رهبران سیاسی این امکان را داده است که مستقیم و مستقیماً بر رسانه ها تأثیر بگذارند.

محققان بر این باورند که حتی اگر ترامپ مجدداً به عنوان رئیس جمهور انتخاب نشود ، وی با استفاده از توئیتر برای تغییر شکل افکار عمومی به روشی که می خواهد ، تحت تأثیر قرار دادن اخبار شبکه های خبری و روزنامه ها است.

انتهای پیام / 4155 /

دکمه بازگشت به بالا