برون مرزی

جنایات آمریکا در عراق| روایت کشته شدن دو خبرنگار در حمله بالگرد آپاچی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی ، در جلسه دادگاه کیفری مرکزی انگلیس و ولز به نام Old Bailey ، که در جریان پرونده استرداد جولیان آسانژ ، که بنیانگذار وب سایت ویکی لیکس ، رئیس سابق رویترز را فاش می کند ، برگزار شد. در مورد دخالت دو نفر از همکاران وی در حمله به بالگرد آپاچی ارتش ایالات متحده و پنهان کاری بعدی نیز مطرح شد.

به گفته میرور ، رئیس ستاد سابق رویترز که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می برد و اکنون به عنوان مشاور آسیب روحی کار می کند ، وی شاهد برگزاری هفته دوم جلسه استرداد جولیان آسانژ بود.

دین یتس در بیانیه ای از وحشت کامل از اقدام آمریکا گفت که این ویدیو در سال 2010 منتشر شد. ارسال شده توسط ویکی لیکس. در این ویدئو سربازان آمریکایی هنگام خندیدن می خندند.

در این بیانیه آمده است: 12 جولای صبح ، من پشت میزم در دفتر رویترز در منطقه سرخ بغداد بودم که ناگهان تقریباً پشت میزم صدای بلند فریادی را شنیدم. تاکنون چهره هشداردهنده همکارم در عراق را به یاد دارم که انداخت و گفت که نامی و سعید کشته شده اند.

به گفته وی ، عکاس (نامیر نورالدین) به همکاران خود گفته بود که با سعید (چاماغو) ، راننده / هماهنگ کننده ، برای تحقیق در مورد حمله هوایی شرقی ایالات متحده در حال رفتن است.

یتس گفت که وظیفه او است که بفهمد چه اتفاقی افتاده است که برای تهیه گزارش خبری در مورد مقتول ، چه اتفاقی افتاده است. وی گفت: ارتش آمریكا پس از نیمه شب بیانیه ای صادر كرد و بیان داشت كه “نیروهای ائتلاف در عملیات جنگی علیه نیروهای متخاصم نقش داشتند.”

این حادثه به شرح زیر است: کارمندان رویترز در آن زمان با 14 شاهد در منطقه الآمینو صحبت کردند. همه آنها گفتند که از تبادل آتش بی اطلاع هستند. کارمندان عراقی رویترز نگران بودند که دفتر آژانس خبری برای ارتش ایالات متحده بسیار ملایم است ، اما ما فقط می توانستیم درباره آنچه می فهمیم بنویسیم و ارتش ایالات متحده خواستار کشته شدن سعید و نامیر در این درگیری شد.

به گفته آمریکایی ها ، هلی کوپتر آمریکایی پس از دیدن گروهی از سربازانی که اسلحه دارند و رفتار مشکوکی دارند ، خواستار تیراندازی است.

رئیس دفتر رویترز گفت: “بحث در مورد علت ایجاد هلی کوپتر آپاچی در صورت عدم تبادل آتش وجود داشته است.” آمریکایی ها گفتند که بخشی از فیلم حادثه را نشان می دهند که در آن من نمیر را دیدم که روی دوربین زانو نشسته و دوربینی در دست دارد و خلبان فکر می کند که یک آرپی جی در دست دارد. وقتی توپ به آنها برخورد کرد ، ژنرال ها میله را متوقف کردند.

وی با تماشای این فیلم اینگونه توصیف می کند: نامیر و سعید در خیابان با گروهی از مردان دیده می شوند که اسلحه های خود را انداخته و به طور عادی در سفر هستند. در همان زمان ، آپاچی از یگان زمینی اجازه حمله می گیرد ، سپس خانه تصویر هلی کوپتر را پنهان می کند. بعد از حدود 20 ثانیه ، نامیر قابل مشاهده است ، در حالی که پشت دوربین خم شده است ، روی زانوها حرکت می کند. در اینجا وحشت كامل به وجود آمده و سعید سعی در برخاستن دارد و یك مأمور كاری به كمك او می آید اما هلیكوپتر آپاچی دوباره شلیك می كند و آنها را از بین می برد.

رئیس رویترز درباره واکنش ارتش آمریکا گفت: “نیروهای آمریکایی به ما دروغ گفته اند و من احساس می کنم فریب خورده ام.” آنها صادق نبودند.

انتهای پیام / متر


دکمه بازگشت به بالا