اقتصادی

آخرین وضعیت دسترسی روستاها به شبکه ملی اطلاعات

با اتصال 358 روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات، حدود 34000 خانوار از اتصال پایدار و سریع بهره مند شدند.

به گزارش ترندونی، در دنیای امروز دسترسی به فناوری اطلاعات حق طبیعی هر انسانی است، اما روستاها و مناطق دور افتاده ای هستند که هنوز از این حق طبیعی برخوردار نشده اند.

در همین راستا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تازه ترین گزارش خود از اتصال ۳۵۸ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گفته وی، از زمان افتتاح آخرین پروژه اتصال بیش از 20 خانوار به شبکه سریع و پایدار که در 8 اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد، اجرای این طرح با سرعت زیادی ادامه دارد.

بر این اساس از ابتدای خرداد ماه تا پایان مرداد ماه سال جاری 358 روستای جدید در اقصی نقاط ایران عزیز که راه های آنها معمولاً صعب العبور و فاقد زیرساخت های مناسب است در مجموع 34 هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات پیوستند. 292 خانوار با حدود 117 هزار ساکنان از ارتباط پایدار و سریع برخوردار بودند.

همچنین در سال گذشته 7500 روستای کشور به تمام ارتباطات و 4500 روستا حتی برق و راه دسترسی ندارند.

اما در بودجه پیشنهادی امسال پیشنهاد شد که وزارت نیرو برقی شدن این روستاها و دسترسی ویژه به آنتن های BTS را در اولویت قرار دهد.

با وجود اینکه دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات اعلام کرد حدود 60 درصد مردم دنیا به ارتباطات دسترسی دارند، اما در ایران حتی روستاها به اینترنت دسترسی دارند و هم اکنون 86 درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات وصل هستند. پیش بینی می شود در شش ماهه اول کشوری 1402 روستا به شبکه اطلاع رسانی متصل شوند.

عیسی زارع پور چندی پیش از اتصال 1900 روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.

به گفته وی، در ابتدای دولت 80 درصد روستاهای بالای 20 هزار خانوار به شبکه سراسری اطلاعات متصل شدند و در حال حاضر 88 روستا وصل هستند و این موضوع تا پایان سال به 95 درصد می رسد. و تا هفته دولت آینده تمامی روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

آخرین وضعیت دسترسی روستاییان به شبکه ملی اطلاعات

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا