اقتصادی

نفتکش ایرانی فاکسون وارد آبهای ونزوئلا شد

محموله حمل بار توسط سه نفتکش ایرانی که به بنادر ونزوئلا می رسند بارگیری نشده و یک چهارمین کشتی ایرانی که دارای بنزین و مشتقات نفت است ، روز چهارشنبه دوباره وارد آبهای ونزوئلا شد.

به گزارش ترندونی ، آمار رافینییتی ایکان نشان می دهد که نفتکش چهارم ، فاکسون ، چهارشنبه ساعت 11:49 دقیقه بعد از ظهر بود. این کشور از ناوگان پنج تانکر ایرانی در ایالت شمالی سوکر در ونزوئلا به وقت محلی عبور کرده است و از آن زمان تاکنون گزارشی در مورد آن گزارش نکرده است.

ایران 1.53 میلیون تن از طریق پنج تانکر ارسال کرد. بشکه بنزین و مشتقات آن به ونزوئلا ، که بسیار کم بنزین است.

در گذشته ونزوئلا ارزانترین بنزین دنیا را به خود اختصاص داده بود و به مدت دو دهه بنزین یارانه ای به آن عرضه می شد ، اما فلج پالایشگاه های ونزوئلا به دلیل تحریم های ایالات متحده و زیر توزیع آن بازار سیاه ایجاد کرد. یک لیتر بنزین حداقل دو دلار فروخته می شود و مردم چند ساعت منتظر می مانند تا جلوی پمپ بنزین ها سوخت بگیرند.

صادرات بنزین ایران به ونزوئلا مورد انتقاد مقامات آمریكا قرار گرفته است كه توجه هر دو عضو اوپك را به خود جلب كرده اند.

فاکسون پیاده روی سه تانکر دیگر را که در اوایل هفته جاری وارد شده بودند ، دنبال کرد. تانکر فورچون در بندر نزدیک پالایشگاه ال پالیتو و نفتکش پتونیا در نزدیکی لنگر گذاشته شد. نفتکش فارست نیز در بندر پالایشگاه کاردون لنگر گذاشته شد.

علیرغم هشدارهای شدید مقامات آمریكا ، این تانكرها بدون مانع وارد آبهای ونزوئلا شدند. واشنگتن در حال تحقیق درباره واکنش نسبت به صادرات است که موجب اعتراض ایران علیه سازمان ملل شده است. نفتکش پنجم ، کولاول ، همچنان در حال عبور از اقیانوس اطلس به کارائیب است.

به نقل از رویترز ، دولت سوسیالیست ونزوئلا جشن ورود محموله را جشن گرفت. رئیس جمهور ونزوئلا ، نیکولاس مادورو گفته است که ونزوئلا ها باید چندین دهه یارانه بزرگ برای بنزین را بپردازند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا