اقتصادی

قیمت نفت در ریل افزایشی ماند

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا در پی انتشار آماری که رشد کمتر از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و دورنمای رشد ضعیف تولید این کشور، برای سومین روز متوالی افزایش یافت.

به گزارش ترندونی، بهای معاملات نفت برنت ۱۶ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۷۸ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۷۳ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید.

گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به دوم فوریه، ۶۷۰ هزار بشکه افزایش یافت که بسیار کمتر از پیش بینی تحلیلگرانی بود که رشد ۱.۹ میلیون بشکه‌ای ذخایر را در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند. آمار هفتگی دولت آمریکا از ذخایر نفت و سوخت، اواخر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه شنبه چشم انداز خود از رشد تولید داخلی نفت در سال ۲۰۲۴ را به میزان ۱۲۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و به ۱۷۰ هزار بشکه در روز رساند که در مقایسه با افزایش تولید ۱.۰۲ میلیون بشکه در روز در سال گذشته، به شدت کمتر است. این آژانس همچنین پیش‌بینی کرد تولید آمریکا تا فوریه سال ۲۰۲۵، از رکورد دسامبر ۲۰۲۳ که بیش از ۱۳.۳ میلیون بشکه در روز بود، فراتر نخواهد رفت.

تحلیلگران شرکت «هایتونگ فیوچرز» در یادداشتی نوشتند:‌ چشم انداز مذکور، این دیدگاه را تقویت کرد که بازار نفت در سال ۲۰۲۴ متعادل می‌شود.

در همین حال، میانجیگران آمریکایی، قطری و مصری پس از پاسخ گروه فلسطینی به پیشنهاد توقف طولانی درگیری‌ها و آزادی گروگان‌ها، یک تلاش دیپلماتیک را برای حل اختلافات میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین در خصوص طرح آتش‌بس برای غزه آماده کردند.

بر اساس گزارش رویترز، معامله‌گران به دقت اوضاع خاورمیانه به خصوص تحولات دریای سرخ که مسیر ترانزیت مهم نفت و کالاهای دیگر بین آسیا و اروپاست را زیر نظر دارند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا