ماجراهای ماسک، توییتر و دردسر جدید آمریکا

در ماه‌های اخیر، ثروتمندترین مرد جهان فعالیت‌های خود را در توییتر به حاشیه برده است، تا جایی که مقامات دولت آمریکا اکنون در حال بحث هستند که آیا رویه‌های تجاری او را بازبینی کنند یا خیر.

به گزارش ترندونی، ایلان ماسک یک کارآفرین و یک فرد مشهور در زمینه تجارت است. او بنیانگذار، مدیر عامل و مهندس ارشد SpaceX است. سرمایه گذار، مدیر عامل و طراح محصول تسلا، INC؛ او بنیانگذار شرکت Deboring و یکی از بنیانگذاران Neuralink و OpenAI است.

ماسک ممکن است اولین مدیر تجاری یا سلبریتی آمریکایی نباشد که در سیاست خارجی دخالت می کند، اما ثروت و تمایل او به شرارت، بدون ذکر قراردادهای دفاعی چند میلیارد دلاری، نادیده گرفتن ماسک را غیرممکن می کند.

در ماه‌های اخیر، ماسک با سهامداران توییتر ملاقات کرده است تا حمایت آنها را از پیشنهاد خرید خود جلب کند. او معتقد بود که توییتر باید به یک شرکت خصوصی تبدیل شود تا رشد کند و به یک پلتفرم واقعی برای آزادی بیان تبدیل شود. پس از پیشنهاد خرید توییتر، بسیاری از سهامداران با توییتر تماس گرفتند و از این شرکت خواستند که معامله را از دست ندهد. با این حال، هیئت مدیره توییتر تصمیم گرفت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توانایی او برای بستن قرارداد با ماسک مصاحبه کند.

پس از آن اعلام شد که ایلان ماسک قراردادی 44 میلیارد دلاری برای خرید توییتر امضا کرده است که نقطه عطفی برای شرکت 16 ساله توییتر است که به یکی از تأثیرگذارترین چهره های عمومی در جهان تبدیل شده است. و با چالش های زیادی روبرو شد. اما ماسک، مدافع سرسخت آزادی بیان، از سانسور محتوا در توییتر انتقاد کرده و می‌خواهد الگوریتم اولویت‌بندی توییت‌ها را عمومی کند و اعتراض دارد که این سرویس قدرت زیادی به شرکت‌های تبلیغاتی می‌دهد.

محافظه کاران همچنان چشم انداز کنترل کمتر را تشویق می کردند، در حالی که برخی از فعالان حقوق نگران افزایش سخنان نفرت بودند، تا اینکه ماسک در بیانیه ای اعلام کرد که آزادی بیان پایه و اساس یک دموکراسی کارآمد است و اینکه توییتر یک میدان شهری دیجیتال است که در آن مسائل مهم وجود دارد. خطاب. Humanity در توییتر مورد بحث قرار گرفته و هشدار داده شده است که اگر این شرکت اطلاعاتی را که در مورد اکانت های جعلی درخواست کرده است ارائه نکند، ممکن است قرارداد خود را برای خرید این شرکت شبکه اجتماعی به مبلغ 44 میلیارد دلار فسخ کند و گفته می شود که خرید توییتر ممکن است اتفاق بیفتد. . سقوط نکرد

اما تهدید ایلان ماسک برای پایان دادن به این معامله با کاهش ارزش شرکت‌های فناوری از جمله شرکت خودروهای الکتریکی تسلا، در بحبوحه نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد رشد اقتصادی کند و نرخ‌های بهره بالاتر در میان تورم بی‌سابقه، همزمان شد. وکلای ماسک در توییتی بر درخواست وی برای اطلاعات دقیق‌تر درباره حساب‌های ربات تاکید کردند و گفتند که او حق دارد قرارداد خرید را فسخ کند زیرا توییتر به وضوح تعهدات خود را با ارائه نکردن اطلاعات درخواستی زیر پا گذاشته است. در پاسخ به این نامه، توییتر در بیانیه ای اعلام کرد که قصد دارد این قرارداد را با شرایط توافق شده ببندد و این شرکت به ارائه اطلاعات به ماسک برای اجرای این تراکنش در شرایط توافق شده ادامه خواهد داد.

ثروتمندترین مرد جهان به زودی اعلام کرد که خرید توییتر خود را پس از نقض چندین شروط قرارداد خرید توسط این شرکت شبکه اجتماعی و به گفته وکلای توییتر در پاسخ به درخواست‌های متعدد برای دریافت اطلاعات در مورد حساب‌های جعلی یا بات، لغو می‌کند. پلتفرمی که برای افزایش بهره وری کسب و کار استفاده می شود.این شرکت مهم است، شکست خورده است.

یکی دیگر از دلایل خروج از این قرارداد این بود که توییتر مدیران ارشد و یک سوم تیم استعدادهای خود را اخراج کرد و تعهد توییتر برای حفظ ساختار فعلی خود را نقض کرد. به دنبال اختلاف حقوقی توییتر با ایلان ماسک و افشای مدیر امنیتی سابق این شرکت، استعفای کارکنان این شبکه اجتماعی افزایش یافته است.

مدیران توییتر در جلسه ای با کارکنان شرکت اعلام کردند که نرخ اخراج در حال حاضر 18.3 درصد است. کارمندان توییتر به رویترز گفتند که ماه‌ها سردرگمی در مورد خرید توییتر توسط ایلان ماسک باعث فرار برخی از کارمندان از توییتر شده است. پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر سعی کرد به کارمندان اطمینان دهد که ادعاهای زاتکو اساساً، از نظر فنی و تاریخی نادرست است.

از سوی دیگر، بر اساس قرارداد فروش، اگر ماسک به دلایلی مانند مشکلات مالی یا اعتراض مقرراتی نتوانست قرارداد خرید را تکمیل کند، باید یک میلیارد دلار خسارت به توییتر بپردازد، اما اگر خود ماسک این قرارداد را فسخ کند، چنین خسارت هایی جبران نمی شود. در مقابل، توییتر اعلام کرد که شرکت حقوقی Wachtel، Lipton، Rosen & Katz را برای شکایت از ایلان ماسک، که تسویه حساب 44 میلیارد دلاری را رد کرده بود، استخدام می کند. معامله دلار برای خرید این شرکت اجتماعی. با استخدام Wachtel، این شرکت به وکلایی مانند Bill Savitt و Leo Strine دسترسی خواهد داشت که به عنوان افسر رئیس در دادگاه Delaware که در آن پرونده رسیدگی خواهد شد، خدمت خواهند کرد.

ماجرا هنوز تمام نشده و بعد از مدتی ایلان ماسک دوباره موضع خود را تغییر داد و اعلام کرد که آماده خرید توییتر است. او پیشنهاد کرد که قرارداد اصلی 44 میلیارد دلاری برای خرید توییتر را ادامه دهد و خواستار لغو شکایت خسارت شرکت شد. این قرارداد ایلان ماسک را مسئول یکی از قدرتمندترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی جهان می‌کند و به ماه‌ها دعوی قضایی پایان می‌دهد که به برند توییتر آسیب رسانده و ماسک را به دلیل رفتار نامنظم شهرت داده است. با این حال، گزارش ها حاکی از آن است که توافقی حاصل نشده و مشخص نیست تصمیم نهایی چه خواهد بود. توییتر اخیراً در اسناد دادگاه اعلام کرد که مقامات فدرال در حال تحقیق در مورد ایلان ماسک به دلیل رفتار او با 44 میلیارد دلار این شبکه اجتماعی هستند. محکم

ماسک توییتر را دارایی‌ای توصیف کرد که به اندازه کافی عمر نمی‌کند و گفت: «بدیهی است که من و سایر سرمایه‌گذاران اکنون برای خرید توییتر هزینه بیشتری می‌پردازیم، اما فکر می‌کنم پتانسیل طولانی‌مدت توییتر بسیار بیشتر از آنچه اکنون است است. ” ارزش”. گفته می شود که او در تلاش است تا برای خرید توییتر پول جمع کند و برخی کارشناسان می گویند ممکن است پس از گزارش سه ماهه این شرکت، حدود 3 میلیارد دلار سهام تسلا را بفروشد.

ماجراجویی های ماسک در توییتر به خرید این شبکه اجتماعی ختم نشد و به گفته بلومبرگ، ثروتمندترین مرد جهان اخیراً وارد قلمرو ژئوپلیتیکی پرخطر شده و به روسیه پیشنهادهایی برای پایان دادن به جنگ در اوکراین و حل مسئله حاکمیت تایوان داده است. اختلال توییت‌ها و اظهارنظرهای عمومی ایلان ماسک خشم روسای جمهور و وزرای خارجه در سراسر اروپا را برانگیخت و به طرز عجیبی تحسین رقبای آمریکا را برانگیخت.

ایلان ماسک ظاهراً با توئیت های خود جنجال برانگیخته و اخیراً تهدید کرده است که بودجه سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک اسپیس ایکس در اوکراین را قطع خواهد کرد.

این واکنش‌های ماسک زمانی به جایی رسید که اخیراً اعلام شد مقامات دولت بایدن در حال بررسی این موضوع هستند که آیا برخی از فعالیت‌های تجاری ایلان ماسک، مانند توییتر و قرارداد خرید شبکه ماهواره‌ای استارلینک اسپیس ایکس، باید در معرض بازبینی ملی قرار گیرد یا خیر.

منابع به بلومبرگ گفتند بحث در مورد بررسی فعالیت های تجاری ماسک در مراحل اولیه است و مقامات دولت ایالات متحده در حال بررسی اقداماتی هستند که به دولت فدرال اجازه می دهد از آنها برای بررسی فعالیت های تجاری وی استفاده کند. اما یکی از راه های بررسی فعالیت های ایلان ماسک، استفاده از قانون مربوط به سرمایه گذاری خارجی در آمریکا است که متعلق به وزارت خزانه داری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا