اقتصادی

ایلان ماسک در آستانه بزرگترین خرید تاریخ

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلاینماسک که ماه هاست تلاش می کند از قرارداد 44 میلیارد دلاری خود عقب نشینی کند، ظاهراً نظر خود را دوباره تغییر داده است و اکنون حاضر است با پیشنهاد اولیه مطابقت داشته باشد و توییتر را با قیمت 54.20 دلار برای هر سهم بخرد.

بیشتر بخوانید:

افشای راز خرید گران قیمت ایلان ماسک از BBC World: ایجاد یک برنامه مرموز!

تصاویر چهره ای متفاوت و ساده از غول های فناوری در ابتدا

وقتی SEC در 4 آوریل فاش کرد که ماسک به بزرگترین سهامدار توییتر تبدیل شد، به سختی کسی می توانست پیش بینی کند که او کل شرکت را خواهد خرید. در آن زمان تصور می شد که او احتمالاً به هیئت مدیره توییتر خواهد پیوست و سعی می کند صدایش را از این طریق به گوش مردم برساند. اما با کنار گذاشتن این گزینه، عموماً این باور وجود داشت که ماسک به سمت مراتع سبزتر حرکت خواهد کرد و احتمالاً از فروش سهام توییتر خود سود زیادی خواهد برد. در عوض، ماسک ماموریت خود را توسعه آنچه او می‌گوید «میدان شهر دیجیتالی که در آن موضوعات مهم برای آینده بشریت مورد بحث قرار می‌گیرد» قرار داده است.

همانطور که نمودار زیر نشان می دهد، خرید برنامه ریزی شده ماسک از توییتر، در صورت انجام، یکی از بزرگترین خریدها در تاریخ خواهد بود. طبق اعلام توییتری این معامله در ماه آوریل، ماسک 25.5 میلیارد دلار دریافت کرده است. حدود 21 میلیارد نیز تامین خواهد کرد

یکی از بزرگترین خریدهای تاریخ در حال انجام است ماسک با چه قیمتی توییتر را می خواهد؟

منبع: آمار

227227

دکمه بازگشت به بالا