برون مرزی

ادعای بزرگ و میلیون دلاری ایلان ماسک برای رساندن اینترنت رایگان به مردم اوکراین!

ایلان ماسک در واکنش به گزارش روزنامه فایننشال تایمز که مدعی شده بود سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک در اوکراین دچار قطعی فاجعه بار شده است، اعلام کرد که عرضه اینترنت در این کشور همچنان بالاست. 80 میلیون تومان هزینه اسپیس ایکس و این عدد تا پایان سال تمام شد 100 میلیون دلار فراتر می رود

مدیرعامل اسپیس ایکس در توییتی نوشت که برخلاف فایننشال تایمز، این کمک‌ها فقط درصد کمی هزینه های ارسال پایانه ها و تامین اینترنت در اوکراین را پوشش داده و خود شرکت تاکنون 80 میلیون در این زمینه هزینه کرده است. وی پیش بینی کرد تا پایان سال این هزینه ها به بیش از 100 میلیون برسد.

ایلان ماسک به طور مرتب با وزیر فناوری های دیجیتال اوکراین صحبت می کرد:میخائیل فئودوروفدر تماس است اما نمی تواند اطلاعاتی در مورد میدان نبرد فاش کند زیرا این اطلاعات طبقه بندی شده است. در ماه های اولیه جنگ، فئودوروف از ایلان ماسک خواست تا اینترنت استارلینک را در اختیار اوکراین قرار دهد. مدیر عامل اسپیس ایکس به سرعت به این درخواست پاسخ مثبت داد و پایانه ها را به این کشور فرستاد.

الون ماسک

فدوروف اینترنت استارلینک اوکراین را می ستاید.

فدوروف در ماه جولای گفت که آنها هنوز به سیستم های Starlink بیشتری نیاز دارند: “تهدید و آسیب فعلی به زیرساخت های ارتباطی به این معنی است که ما از Starlink برای پوشش نقاط کور خود استفاده می کنیم.” اگرچه او نگفت که چه تعداد سیستم استارلینک در مناطق جنگی منهدم شده است، اما این خدمات را تحسین کرد.

اسپیس ایکس در ژوئن گفت که تا آن زمان 15 هزار مجموعه Starlink به اوکراین فرستاده شد. واشنگتن پست همچنین مدعی شده است که دولت آمریکا تا کنون این کار را انجام داده است 2 میلیون دلار وی برای ارسال 1333 پایانه به اوکراین به این شرکت کمک مالی کرد.

ایلان ماسک نیز در اوایل اکتبر در توییتی اعلام کرد که اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران فعال خواهد شد. اما در این مقاله شرایط استفاده از اینترنت ماهواره ای در صورت فعال بودن استارلینک در کشور را توضیح داده ایم.

227227

دکمه بازگشت به بالا