برون مرزی

نگاهی به رفتارهای عجیب ترامپ با رهبران جهان در این چهار سال

آفتاب‌‌نیوز:

این مقاله برخی از بحث برانگیزترین و حاشیه ای ترین اظهارات و نظرات دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده در مورد برخی از رهبران جهان را مرور می کند.

ستایش از پوتین

نگاهی به روابط عجیب ترامپ در چهار سال گذشته با رهبران جهان بیندازید

ترامپ با اظهارات گرم و صمیمی درباره ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بارها و بارها سیاستمداران آمریكایی را متعجب كرده است وی در طول سال 2016 پوتین را به عنوان “شخصیتی بسیار مورد احترام” در سراسر جهان توصیف کرد. کمپین انتخاباتی.

در اولین جلسه رسمی در سال 2018. در هلسینکی ، دونالد ترامپ با استفاده از یافته های جامعه اطلاعاتی ایالات متحده مبنی بر اینکه روسیه ادعا می شود در حمایت از نیویورکر در انتخابات آمریکا دخالت می کند ، طرف پوتین قرار گرفت.

ترامپ در یک کنفرانس خبری مشترک گفت: “روسیه نیست”. من به شما می گویم که رئیس جمهور پوتین امروز در رد این مسئله بسیار قوی بود.

سخت تر … بهتر

نگاهی به روابط عجیب ترامپ در چهار سال گذشته با رهبران جهان بیندازید

ترامپ به حاکمان استبدادی علاقه نشان داد و با رهبران دموکراسی های لیبرال تعامل داشت.

ترامپ در مصاحبه با باب وودوارد ، روزنامه نگار تحقیقی واشنگتن پست ، عشق خود را به رجب طیب اردو رئیس جمهور ترکیه در کتاب خشم ابراز کرد.

اما او گفت که همه به او هشدار دادند “چه مرد وحشتناکی است.” ترامپ گفت: “این خنده دار است.” این رابطه من است … هرچه آنها سخت تر و منفورتر باشند ، راحت تر می توانم با آنها کنار بیایم.

وی در مصاحبه با شاهزاده محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی ، که به دلیل قتل روزنامه نگار منتقد یامال خاشقچی مورد انتقاد قرار گرفت ، به وودوارد گفت: “من او را نجات دادم.”

به روابط عجیب ترامپ در چهار سال گذشته با رهبران جهان نگاهی بیندازید

طبق گزارش وال استریت ژورنال ، در سال 2019. در دیدار با ژنرال مصری عبدالفتاحو السیسی ، رئیس جمهور فعلی ، ترامپ همچنین در پیام تبریک گفت: “دیکتاتور مورد علاقه من کجاست؟” و این باعث تعجب همگان شد.

“عاشق” کیم

نگاهی به روابط عجیب ترامپ در چهار سال گذشته با رهبران جهان بیندازید

ترامپ از کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی ، که گروه های حقوق بشری یکی از سخت ترین دیکتاتورهای جهان می داند ، انتقاد کرد.

2017 ترامپ در پیامی توئیتری تهدید به آغاز “آتش و خشم” علیه کره شمالی کرد و “مرد موشک” رهبر جوان را به سخره گرفت.

اما پس از اولین نشست تلویزیونی در سال 2018 ، که اولین جلسه رهبران ایالات متحده و کره شمالی بود ، ترامپ لحن خود را تغییر داد و به نظر می رسید لحن چاپلوس کیم را نرم می کند. ترامپ خطاب به هواداران خود گفت: “ما عاشق هم شدیم.” خوب ، او برای من نامه های بسیار خوبی می نویسد.

سرمای ناگهانی با جسم

نگاهی به روابط عجیب ترامپ در چهار سال گذشته با رهبران جهان بیندازید

اظهارات ترامپ در مورد شی جین پینگ رئیس جمهور چین که شخصاً با احتیاط از وی انتقاد نکرد ، راه دیگری را دنبال کرد. پس از ظهور Covid-19 در ایالات متحده ، ترامپ در ماه فوریه در پیام توئیتری خود اعلام کرد که این جسم “قوی ، هوشمند و دارای قدرت متمرکز” است و “یک عمل موفقیت آمیز” برای کنترل بیماری را پیش بینی کرد.

اما با افزایش تعداد کشته شدگان در آمریکا و تبدیل شدن بیماری همه گیر کرونا به موضوع اصلی انتخابات ، ترامپ چین را به گسترش “درد و خونریزی” در ماه مه متهم کرد. وی در بیانیه ای نوشت: “آنها می توانستند به راحتی از این فاجعه بزرگ جلوگیری كنند ، اما این كار را نكردند.”

حمله به متفقین

اینها نه شدیدترین دشمنان ترامپ در حملات ، بلکه متحدان آمریکایی بودند.

ترامپ بارها از آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان به دلیل پذیرش پناهجویان انتقاد کرده است و در سال 2018 به اشتباه در توییتر نوشت که جنایات در حال افزایش است و آلمان ها “در برابر رهبر خود مقاومت کردند”.

نگاهی به روابط عجیب ترامپ در چهار سال گذشته با رهبران جهان بیندازید

ترامپ پس از جلسه ای در کانادا در مورد اختلاف تعرفه های ایالات متحده ، در بیانیه ای گفت نخست وزیر کانادا جاستین ترودو “بسیار ضعیف و ریاکارانه” است.

به روابط عجیب ترامپ در چهار سال گذشته با رهبران جهان نگاهی بیندازید

دونالد ترامپ همچنین آشکارا از امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و ترزا می نخست وزیر وقت انگلیس به دلیل فاصله گرفتن از سخنان ملی گرایانه وی انتقاد کرده است.

نگاهی به روابط عجیب ترامپ در چهار سال گذشته با رهبران جهان بیندازید

برخی از تندترین اظهارات ترامپ علیه شهردار مسلمان لندن ، صادق خان ، که رئیس جمهور آمریکا او را “بازنده بی احساس” می خواند ، بیان شد.

اگرچه رهبران خارجی عمدتاً اظهارات ترامپ را نادیده می گرفتند ، اما زندگی حرفه ای او گاهی باعث ناامیدی جدی می شود.

ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز ، مردم مونته نگرو را “بسیار خصمانه” توصیف کرد و به کشوری که قبلا بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود و اخیراً پس از توطئه ای به حمایت از ناتو پیوست ، ضمانت های امنیتی ارائه داد. ضعیف شده

دکمه بازگشت به بالا