برون مرزی

تلاش جمهوری‌خواهان برای حمایت از ترامپ راه به جایی نبرد

دموکرات ها در مجلس نمایندگان ایالات متحده گزارش مختصری درباره دادگاه ترامپ در مجلس سنا تهیه کرده و مواردی را که ترامپ به شدت سوگند یاد کرده است ، ارائه می دهد. این گزارش همچنین ادعاهای جمهوری خواهان مبنی بر خلاف قانون اساسی بودن دادگاه ترامپ را رد می کند.

در این گزارش آمده است: “حقایق قانع کننده است و شواهد کامل است. پس از ماه ها انتشار دروغ بزرگی درباره پیروزی بزرگ در سال 2020. در انتخابات ، این دروغ منجر به وقایع 6 ژانویه شد ، زمانی که ترامپ طرفداران خود را به بسیج و تحریک آنها برای حمله به کنگره فراخواند. این حملات جان سه افسر پلیس را گرفت. و چهار مورد دیگر. “این حملات معاون رئیس جمهور و کنگره را نیز تهدید کرد و معترضین موفق شدند شمارش آرا the رای دهندگان را متوقف کنند.

این گزارش می افزاید: “مسئولیت کوتاه مدت در برابر شورش های 6 ژانویه غیر قابل تصور است”. بعلاوه ، طبق متن قانون اساسی ، مسئولیت سنا در رسیدگی به پرونده های این پرونده روشن و اجتناب ناپذیر است. در هیچ جای قانون اساسی رئیس جمهور مجاز به کودتا و دامن زدن به ناآرامی های مسلحانه در هفته های اخیر هنگام دستیابی به قدرت نیست.

در این گزارش از سنا خواسته شده تا ترامپ را محکوم کرده و وی را از شرکت در انتخابات منع کند.

مجلس نمایندگان ایالات متحده صبح روز سه شنبه (27 فوریه) شرایط کیفرخواست دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا را به مجلس سنا منتقل کرد.

بر اساس توافق بین رهبران جمهوریخواه و سنا دموکرات ، جلسه استماع استیضاح ترامپ در 8 فوریه برگزار می شود. (دوشنبه ، 8 فوریه).

برخی جمهوری خواهان استدلال می کنند که مقصر دانستن رئیس جمهوری که دوره کار وی به پایان رسیده است از نظر قانونی امکان پذیر نیست.

ترامپ اولین رئیس جمهور ایالات متحده خواهد بود که مراحل استیضاح وی در سنا با پایان ریاست جمهوری وی آغاز خواهد شد.

311311

دکمه بازگشت به بالا