برون مرزی

ابتلای ترامپ به کرونا چه تأثیری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گذارد؟ /برنامه‌ریزی جدی دموکرات‌ها برای پیروزی

چند ساعت پس از تشخیص تاجگذاری دونالد ترامپ و همسرش و نیاز به قرنطینه پزشکی به مدت دو هفته در کاخ سفید ، دکتر شان کانلی ، رئیس جمهور ایالات متحده تلاش کرد این موضوع را تأیید کند. حال آنها خوب است و هیچ علامتی ندارند. ادعای وی این است که منابع غیر رسمی ویدیویی را منتشر کرده اند که نشان می دهد پزشکان ترامپ را به بیمارستان نظامی منتقل کرده اند.

تاج گذاری ترامپ موجی از زنگ خطر را در مجموعه کاخ سفید برانگیخته است و سرنوشت صدها مقام دولت ایالات متحده که مستقیماً با ترامپ درگیر هستند مشخص نیست. اخبار را می توان در ساعات یا روزهای آینده ارسال کرد. پیش از این مشخص شده بود که کلین کانوی ، یکی از مشاوران اصلی ترامپ ، تاج را به دست گرفته و ماه گذشته اعلام کرد که به دلیل مشکلات خانوادگی کاخ سفید را ترک خواهد کرد. تاجگذاری سناتور آمریكا توماس تیل و رئیس جمهور آمریكا بیل استپان نیز تأیید شد.

دونالد ترامپ

خبر تاجگذاری ترامپ مردم آمریکا را شوکه کرد؛ به خصوص اکنون که این کشور در اوج بزرگترین تقابل خود با کرونا قرار دارد و از زمان مذاکرات بحث برانگیز انتخابات هفته گذشته ترامپ با جو بایدن ، گرمای تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری داغ شده است.

از زمان اعلام خبر سفر رئیس جمهور آمریکا به کرونا ، اقشار سیاسی این کشور دچار شوک ، سردرگمی و حتی ترس شده اند و نشانه های نگرانی در میان طرفداران ترامپ وجود دارد.

هیچ کس نمی داند که آیا وضعیت D. D. Trump پس از دو هفته قرنطینه بهبود می یابد یا اینکه به دلیل کهولت سن و مشکلات قند خون که بر شدت شریان کرونا تأثیر می گذارد ، وضعیت وی بهتر یا بدتر می شود. در همان زمان ، یکی از مشاوران رئیس جمهور ایالات متحده گفت که وضعیت جسمی ترامپ وخیم است و گفت رئیس جمهور ایالات متحده خسته و افسرده است و بسیار سخت نفس می کشد. این موارد مشارکت وی در کارزار انتخاباتی را تحت الشعاع قرار می داد و حتی اگر به موقع از بیماری خود خلاص می شد ، زمان کافی برای شرکت در مبارزات انتخاباتی را نداشت زیرا باید بهبود یابد.


بیشتر بخوانید:

د – تنفس کوتاه مشکل است


نیویورک تایمز گزارش داد که تاج گذاری رئیس جمهور ، مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری جمهوری خواه را تحت الشعاع قرار داده و بایدون ، دموکرات ها را به چالش کشید.

در این گزارش آمده است: “حتی اگر ترامپ علائم تاج گذاری را نداشته باشد ، باید از کارزار انتخاباتی دور باشد ، در گوشه گوشه کاخ سفید بنشیند و تا زمان مشخص شدن پایان کار هیچ کاری انجام ندهد.” ویروس کرونا را برای مدت طولانی کاهش داد. این ویروس باعث کشته شدن 207000 آمریکایی شد.

متخصصان چه می گویند؟

احمد سید احمد ، کارشناس امور بین الملل مصر درباره ترامپ و همسرش گفت: “اوضاع سیاسی آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ناهموار است.” د. ترامپ با نادیده گرفتن شیوع تاج های گل کرونا در کشورش ، به ویروس آلوده شد. نکته ای که می تواند پاشنه آشیل او باشد و به دموکرات ها اجازه می دهد تا از همان زاویه مبارزات خود را برنامه ریزی کنند.

وی افزود: اولین گفتگوها بین بایدن و ترامپ در هر دو طرف ضعیف انجام شد و ما شاهد اتهامات متقابل و در نتیجه نارضایتی مردم و افکار عمومی در مورد آن بودیم. من فکر نمی کنم تاج گذاری تاثر زیادی در روند انتخابات تأثیر بگذارد مگر اینکه اتفاق خاصی در دوره قرنطینه رخ دهد.

بایدن کوتاه

بر خلاف سید احمد ، پروفسور علی مسعود از دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه بنی سوف در مصر معتقد است که تاج گذاری ترامپ و همسرش مستقیماً بر روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تأثیر می گذارد. وی اظهار داشت: اولین تأثیر را در بازار سهام و اقتصاد ایالات متحده دیده ایم و این روند در سیاست داخلی و حتی سیاست خارجی ایالات متحده موثر خواهد بود.

وی افزود: “جمهوریخواهان از داشتن تاج گل توسط رئیس جمهور ایالات متحده سود نمی برند. با این حال ، افراد به کاندیدای مبتلا به بیماری کرونا قلب تسلیت می گویند. این کار جمهوری خواهان را ترغیب می کند تا رقابت بر سر رقیب دموکرات خود را برای ریاست جمهوری کنار بگذارند.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا