ورزش و تندرستی

سیدحسن نصرالله: حمله به کنسولگری ایران بالاترین حمله نظامی به مستشاران ایرانی بود

سیدحسن نصرالله: حمله به کنسولگری ایران بالاترین حمله نظامی به مستشاران ایرانی بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: حمله به کنسولگری ایران در دمشق بالاترین حمله نظامی به مستشاران ایرانی بود.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در مراسم بزرگداشت سرلشکر شهید زاهدی در لبنان اظهارکرد: حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سوریه و لبنان به سال ۱۹۸۲ و بعد از تجاوز اسرائیل به لبنان برمی‌گردد. در آن زمان امام خمینی (ره) زنده بودند و جنگ تحمیلی دشمنان علیه ایران همچنان ادامه داشت و نیرو‌های سپاه پاسداران در جبهه‌های نبرد بودند.

وی با بیان اینکه اما بعد از تهاجم دشمن صهیونیستی به لبنان، نیرو‌های سپاه پاسداران برای کمک به مقابله با اشغالگران، به لبنان و سوریه آمدند، ادامه داد: در آن زمان نیرو‌های ایرانی به منطقه الزبدانی در سوریه آمدند، اما بعد از ارزیابی وضعیت قرار بر این شد که گروهی از افسران و کادر سپاه پاسداران برای فعال کردن مقاومت ملی و انتقال تجربیات و دادن مشورت و آموزش و حمایت لجستیکی باقی بمانند.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: اینکه می‌گویند ایران در امور داخلی سوریه دخالت می‌کند،  ابدا درست نیست؛ هدف ایران منع چیرگی تکفیری‌ها، صهیونیست‌‎ها و آمریکایی‌ها بر سوریه است.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق پایتخت سوریه، تأکید کرد: اسرائیل یک جنگ علنی علیه مستشاران نظامی ایرانی راه انداخته است. نیرو‌هایی که در سوریه هستند مستشار هستند نه نیرو‌های نظامی. کنسولگری ایران هدف قرار گرفته و این یعنی فقط تجاوز به سوریه نیست بلکه تجاوز به خاک ایران است، اسرائیل می‌گوید نیرو‌های مسلح و نظامی ایرانی را می‌زند.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: سطح ترور باید مورد توجه قرار بگیرد. سردار زاهدی فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه و لبنان بود یعنی حمله در بالاترین سطح انجام شد. راهبرد صحیح مقاومت این بود که درگیریِ نظامیِ کلاسیک شکل نگیرد.

وی اظهارداشت: آمریکا و اسرائیل و کل دنیا پذیرفتند که ایران حتماً پاسخ خواهد داد، امام خامنه‌ای و مسئولان جمهوری اسلامی بر پاسخ ایران تاکید کردند. پاسخ به اسرائیل حق طبیعی ایران است؛ باید منتظر ماند.

در حال بروزرسانی…

کارگروه خبری علوم ورزشی

با تمرکز بر تحقیق و ارائه‌ی اطلاعات به‌روز و دقیق، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به دنبال افزایش دانش و آگاهی ورزشی خوانندگان هستم. از نکات تازه‌ترین تکنیک‌ها تا راهنمایی‌های تمرینی، همراهی با من برای تجربه‌ی یک دنیای ورزشی پویا و هیجان‌انگیز را تجربه کنید.
دکمه بازگشت به بالا