اقتصادی

اعلام جزییات جدید از هک سازمان‌های دولتی آمریکا

آژانس امنیت سایبری و زیرساخت های ایالات متحده می گوید که عملیات جاسوسی سایبری ، که در اوایل دسامبر کشف شد ، بر دولت های محلی و ایالتی تأثیر گذاشته است.

به گزارش ترندونی ، سازمان امنیت سایبری و زیرساخت های ایالات متحده در بیانیه ای در وب سایت خود اعلام کرد که عملیات هکری که در آن شرکت آمریکایی Solar Winds به روزرسانی نرم افزار مدیریت شبکه به شبکه های دولت فدرال ایالات متحده نفوذ کرد ، شبکه های محلی ، ایالتی و محلی را تحت تأثیر قرار داد. دولتهای فدرال و همچنین موسسات مسئول زیرساختهای حیاتی و سایر سازمانهای بخش خصوصی.

این آژانس هفته گذشته اعلام کرد که آژانس های دولتی ، آژانس های زیرساختی حساس و گروه های خصوصی از قربانیان عملیات هک هستند ، اما از هیچ نهاد یا سازمانی نام نبرد. فقط چند آژانس فدرال از جمله وزارت خزانه داری ، وزارت بازرگانی و وزارت انرژی ایالات متحده رسماً نفوذ هکرها به شبکه های رایانه ای خود را تأیید کرده اند.

رویترز پیشتر گزارش داده بود که شهرستان پیما ، آریزونا ، یکی از قربانیان حمله سایبری است ، اما مقامات محلی در این باره توضیحی ندادند. مدیر فناوری اطلاعات شهرستان پیما به رویترز گفت که تیم وی به محض کشف عملیات هک کردن ، نرم افزار Solar Windows را خاموش کرد و محققان هیچ مدرکی در مورد نشت پیدا نکردند.

مقامات ارشد و اعضای پارلمان روسیه را به حمله سایبری بی سابقه ای متهم کرده اند ، اما کرملین این ادعاها را رد کرده است.

گفته می شود هکرها آژانس های دولتی ایالات متحده و شرکت امنیت سایبری Fire را هک کرده اند. من بدون موفقیت سعی کردم وارد Crode Strike شوم.

این شرکت در تاریخ 15 دسامبر گزارش شده است که مایکروسافت گزارش داده است که چند ماه پیش هکرها سعی کردند ایمیل Cross-Strike را بخوانند. ایمیل از طریق حساب فروشنده مایکروسافت.

استفاده از این روش برای نفوذ به یک شرکت دفاعی دیجیتال س newال جدیدی در مورد راه نفوذ هکرها به شبکه های آمریکایی ایجاد می کند. تاکنون Solar Winds تنها هک شناخته شده در بین مردم بوده است ، اما مقامات آمریکایی روزها هشدار دادند که هکرها از روش های ناشناخته دیگری برای هدف قرار دادن قربانیان خود استفاده می کنند.

به گزارش رویترز ، سولار ویندوز روز پنجشنبه به روزرسانی را برای رفع آسیب پذیری در نرم افزار مدیریت شبکه منتشر کرد. مایکروسافت روز جمعه گفت که ویندوز خورشیدی علاوه بر افرادی که تصور می شود با دولت روسیه مرتبط هستند ، توسط گروه دیگری از هکرها نیز مورد استفاده قرار گرفت. با این حال ، هویت گروه دوم یا موفقیت آنها در عملیات هک ناشناخته مانده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا