اقتصادی

دو میلیارد دلار هزینه حذف تجهیزات مخابراتی چینی در آمریکا

حذف تجهیزات تولید شده توسط Huawei Technologies و ZTE Corp چین برای شبکه مخابراتی روستایی ایالات متحده 1.837 میلیارد دلار هزینه دارد.

شبکه های مخابراتی روستایی ایالات متحده که متکی به تجهیزات کم هزینه تولید شده توسط Huawei Technologies چین و ZTE Corp چین هستند ، به دولت گفتند که جایگزینی سوئیچ ها و روترها 1.837 میلیارد دلار هزینه دارد. دلار ، گزارش ترندونی.

در ماه ژوئن ، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده به طور رسمی Huawei Technologies و ZTE Corp. را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده شناسایی کرد و شرکت های آمریکایی را از استفاده 8.3 میلیارد دلار منع کرد. صندوق دولت USD برای خرید تجهیزات از آنها.

به گفته رویترز ، تنظیم کننده مخابرات ایالات متحده قبلا رأی داده است که اپراتورهای تلفن همراه روستایی را موظف به حذف تجهیزات شرکت های چینی از شبکه های ایالات متحده کند.

این گزارش حاکی از آن است که هزینه و تدارکات اجرای چنین ممنوعیتی برای تنظیم کننده مخابرات ایالات متحده یک چالش خواهد بود و اکنون رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده ، آجیتاس پای از بودجه فدرال برای تأمین هزینه های اپراتورهای روستایی از کنگره درخواست خواهد کرد.

دولت ترامپ سال گذشته با قرار دادن Huawei در لیست سیاه ، انتقال فناوری از شرکت های آمریکایی به این شرکت را بدون اجازه ویژه ایالات متحده ممنوع کرد. سپس در مارس سال جاری ، ترامپ قانونی را امضا کرد که شرکت های آمریکایی را از استفاده از بودجه فدرال برای خرید تجهیزات از شرکت های تهدید کننده امنیت ملی منع می کند. این قانون برای کمک به مشاغل کوچک برای پرداخت جایگزینی تجهیزات ممنوع شده توسط Huawei Technologies و ZTE Corp یک برنامه غرامت 1 میلیارد دلاری در نظر گرفته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا