حوادث و رویدادها

انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند

آفتاب‌‌نیوز :

کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان ساعت حوالی هفت صبح بود که از راه‌های مختلف مثل صدا و سیما و فضای مجازی اعلام کرد که مدارس شهرستان‌های اهواز، کارون، باوی و حمیدیه تعطیل اعلام شده و ادارات در این شهرستان‌ها با تأخیر ۲ ساعته آغاز می‌شود.

برای نمونه مدیریت بحران استانداری خوزستان ساعت ۷:۰۲ امروز خبر تعطیلی مدارس و تأخیر در آغاز فعالیت ادارات را روی کانال خود منتشر کرده بود و سایر نهادهای مسئول بعد از این ساعت اقدام به اطلاع رسانی کردند که این امر باعث شد دانش آموزان و کارمندان متوجه این تعطیلی نشوند.

این در حالی است که اغلب دانش آموزان بدون اطلاع از این تعطیلی به مدارس رفته بودند و دچار نوعی سردرگمی شده بودند. همچنین اغلب سرویس‌ها هم برگشته بودند و اقدام به برگرداندن دانش آموزانی که به مدرسه رفته بودند، نکردند. از سوی دیگر دانش آموزانی که به مدرسه رفته بودند به علت استنشاق گرد و خاک شدید موجود در هوا به نوعی عوارض گرد و خاک اثر خود را بر سلامتی آنها گذاشته بود.

از سوی دیگر اعلام شد که ادارات با ۲ ساعت تأخیر آغاز می‌شود که اغلب و شاید همه کارمندان وقتی خبر را شنیدید که پشت میز کار خود بودند. حتی شعب بانکی استان که باید فعالیت‌های خود را ساعت ۷:۳۰ آغاز می‌کردند نیز با نوعی سردرگمی مواجه شدند و برخی از شعب در این زمان فعال و برخی دیگر فعال نبود و مردم و مراجعه کنندگان از همه جا بی خبر نیز دچار سردرگمی پشت درهای بسته برخی شعب بانک‌های استانی شدند.

این برای اولین بار نیست که اطلاع رسانی تعطیلی ادارات و مدارس با تأخیر آغاز می‌شود و این نشان می‌دهد، فرآیند تصمیم گیری برای تعطیلی ادارات و مدارس در استان خوزستان معیوب بوده و باید در این زمینه تجدید نظر اساسی صورت گرفت؛ اینکه با این همه پیشرفت فناوری هواشناسی در جهان، هنوز امکان پیش بینی برخاستن گرد و غبار و شدت آن قابل پیش بینی نیست، قابل توجیه نیست.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا