عمومی

شهـاب زودگـذر! – ترندونی

شهاب‌الدین عزیزی خادم احتمالاً اولین رئیس فدراسیون فوتبال خواهد بود که در کمتر از یک سال آینده ریاست اولین ساختمان فوتبال را بر عهده می‌گیرد.

همانطور که روزنامه ترندونی می نویسد جام جم او نوشت: در ماه مارس، در خیابان منتهی به سالن مجمع انتخاباتی فدرال قدم می زد، او خود را برای دو طرف سودمند می دانست. عزیزی خادم حالا قرار است امروز بعد از گذشت کمتر از یک سال از ساختمان فدراسیون خارج شود تا «عزای مغفرت» جایگزین شادی و عروسی شود. این را شواهد نشان می دهد.

هفت

این هفت متحد قوی برای حذف شهاب الدین عزیزی هستند. مهرداد سراجی، احسان اصولی، شهره موسوی، میرشاد ماجدی، خداداد افشاریان، بهرام رضاییان و احمد براتی. آنها او را یک رئیس یکنواخت و بی برنامه می دانند که کاملاً بر خلاف آن چیزی است که بنده عزیز او را خطاب کرده است. عزیزی خادم در این دوره سعی کرد یک رهبر آوانگارد با پارادایم مشورتی نشان دهد. اما به دلیل ضعف این مسائل، دوستان خود را دشمنان سرسخت خود قرار داد. چند ساعت مانده به یکی از مهم ترین جلسات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، به نظر می رسد دعا و تضرع بنده عزیز هیچ تاثیری در بقای او در فوتبال نداشته باشد. با کمال تعجب، او دیگر هیچ یک از نزدیکترین همکاران خود را در هیئت مدیره ندارد. از آفرها تا رضایی ها که وقتی نامه شان در لیست مخالفانشان قرار گرفت در امت حج ماندند. عزیزی خادم چه کرد که آن نفوذ در فوتبال را از دست داد؟ چگونه مدیریت مطبوعاتی او در این مدت کوتاه در مورد مصاحبه هایی که اعضای هیئت مدیره، البته “بزرگ” می کنند، گم شد؟

هشت

ظاهرا جای اعتراضی نیست و عزیزی خادم باید از تصمیم هیات مدیره تبعیت کند. در این مورد، ما تمام دلایل سلسله مراتبی برای اخراج احتمالی را بررسی می کنیم:

یکی از مهمترین و جدی ترین دلایل، توافق بحث برانگیز با یک شرکت تحت کنترل رژیم اشغالگر قدس برای اجازه دسترسی VAR به تهران بود. گروهی که وارد فرودگاه تهران شدند نتوانستند مستقیم وارد فدراسیون شوند. افشاریان، رئیس هیئت منصفه بعداً گفت: «موانعی وجود داشت و چند ساعتی در فرودگاه بودند. – اختلافاتی پیش آمد و بررسی شد. در آن زمان رسانه ها به شدت از این قرارداد همکاری سطحی و بی پروا انتقاد کردند. بنده عزیز اما انتقاد را قبول نکرد. او هرگز نمی دانست که این همکاری می تواند برای او مشکل ایجاد کند.

در مواجهه با تصمیمات متعددی که در شخص اول رئیس فدراسیون فوتبال گرفته شد، اعضای هیئت مدیره یک سوال متداول از یکدیگر پرسیدند که آیا با شما مشورت کردند؟ در بیشتر موارد، پاسخ منفی بود.

قرارداد عزیزی خادمو با کاتولیک ها برای توسعه کمپ اسپایر در ایران وجود نداشت و شاید به نوعی این گلوله شلیک شده بود. اعضا ابراز امیدواری کردند عزیزی خادم نقش مشورتی و تصمیم گیری را در این توافقنامه مهم ایفا کند که البته تاج قبلاً مشابه آن را منعقد کرده بود.

در مورد انتخاب کادر فنی چند تیم ملی از جمله تیم ملی بزرگسالان، عزیزی خادم باز هم بدون مشورت اقدام کرد. یکی از عجیب ترین و جنجالی ترین تصمیمات او انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال بود که انتقادهای بی سابقه ای را به دنبال داشت. همچنین اختلافات رئیس با اسکوچیوس به عنوان یک مربی موفق باعث ایجاد حاشیه قابل توجهی در صعود از دور اول شد. شکل تعیین پاداش تیم ملی و تاکید بر عدد مشخص نیز مورد انتقاد قرار گرفت.

هزینه های بی رویه یکی دیگر از موارد مورد مخالفت عزیزی خادم بود. در حالی که او قاطعانه ادعا می کند که بیش از 400 میلیارد دلار برای ورود به جام جهانی به دست آورده است، چنین اظهارنظری به اعضای هیئت مدیره به عنوان مصادره موفقیت از طرف او تلقی می شود.

یکی از بحث برانگیزترین موارد سفر به ارزش 31430 یورو به عزیزی خدیما و همکارانش به لیتوانی و اروپا بود. وقتی DHF نامه ای به فدراسیون نوشت و خواستار هزینه سفر شد، همه ناراحت شدند. اسناد مالی به بیرون درز کرده است و رسانه ها به شدت از رئیس فدراسیون انتقاد کرده اند و می گویند: «نمی گویید پول نیست؟ «چرا باید سفر به خارج از کشور اینقدر گران باشد؟

در روزهای پایانی ریاست جمهوری روحانی، فدراسیون عزیزی خادم توانست حدود 55 میلیارد تومان از شبکه محمدرضا نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه وام بگیرد. افزایش بی‌سابقه پاداش‌ها، کمک هزینه مأموریت‌ها به همه مسئولان و حضار، بودجه را در شرایط نابسامانی به صفر رسانده و به محل مناقشه تبدیل شده است. هیئت مدیره معتقد است این پول ها در روزهای بد مالی فدراسیون بی رویه خرج شده است.

موضوع بحث برانگیز دیگر، شکایت این شرکت از فدراسیون به دلیل یک بازی دوستانه ملی بود. پرو بعداً به سند روی آورد و رئیس شرکت را دوست عزیز خادمو نامید. هر چند فدراسیون رسما واکنش نشان داد اما آب به جو برگشت.

سابقه جنجالی ساحر معروف فوتبال AA و شایعه ارتباط او با رئیس فدراسیون و همچنین با مهروعلی معاون اول او در ابتدا شوخی به نظر می رسید اما یک روز عصر عزیزی خادم فوتبال برتر بود. این برنامه رسما این رابطه را تایید کرده است! سخنان عجیبی که رئیس فدراسیون فوتبال در گفت و گوی خود به کار برد، بر تعبیر «حق نفس کشیدن» نیز تاکید کرد و آرامش مجلس را حساس کرد. وقتی عزیزی خادم منکر ارتباط با AA نشد و حتی گفت از افرادی که روحیه مناسبی دارند و می توانند به تیم ملی کمک کنند استفاده خواهد کرد، داستان طولانی به نظر می رسید.

یکی

حالا قرار است نفر اول فدراسیون با یک سرپرست موقت جایگزین شود. این راهنمای جدید در صورت اخراج قطعی چه خواهد بود بنده عزیز؟ حدود دو یا سه نفر است. مهرداد سراجی، احسان اصولی و میرشاد ماجدی. این شورا هنوز به هیچ نتیجه ای در این مورد نرسیده است.

سه

برکناری عزیزی خادمی نیز به برکناری سه تن از اعضای عالی رتبه فدراسیون فوتبال منجر می شود. نفر اول حیدرار بهاروند است که رئیس سازمان لیگ محسوب می شود. با اصلاح جدید، فدراسیون در نظر دارد سازمان لیگ را تابع و مطیع خود کند. بنابراین مهرعلی معاون اول عزیزی خادمو جایی نخواهد داشت. حسن کامرانی فارو سخنگوی فدراسیون فوتبال نیز باید با صندلی خود خداحافظی کند.

رئیس دیگر کیست؟

پس از انتخاب رئیس موقت فدراسیون، او به مدت سه تا چهار ماه به عنوان رئیس این فدراسیون فعالیت خواهد کرد. در سال 1401، بین قرعه کشی جام جهانی و شروع مسابقات، مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال برای به قدرت رسیدن رئیس جدید برگزار شد. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. آیا یک چهره فوتبال می تواند رئیس دیگری باشد؟ مثل میرشاد مجیدی؟

هشدار به دبیرکل فدراسیون

با نزدیک شدن به جلسه حساس امروز هیات مدیره فدراسیون فوتبال، برخی اخبار اخیر حاکی از بیکار نبودن رئیس فدراسیون است. جرب خادمایی در چند روز اخیر تلاش کرده تا جلسه امروز برگزار نشود. احسان اصولی، عضو هیئت مدیره و مخالف جدی عزیزی خادمو در واکنش به این اقدام در نامه ای به حسن کامرانی فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال نسبت به این اقدام هشدار داد.

در آن نامه آقای اصولی می گوید که درخواست تشکیل جلسه در روز 28 بهمن بر اساس بند 2 ماده 34 اساسنامه بوده است که شرایط آن صرف نظر از دستور جلسه به صراحت در اساسنامه ذکر شده است. رسمی. دعوتنامه دبیرکل فدراسیون که در تاریخ 12 بهمن ماه در کارت رسمی فدراسیون برای اعضا ارسال شد.

در ادامه این نامه آمده است: بر اساس اساسنامه، هرگونه اقدام رئیس فدراسیون مبنی بر ابطال، تعویق و مواردی از این دست، نقض آشکار موازین قانونی است که بر اساس تعهدات بین المللی و ملی خود مستحق آن هستید. قوانین مندرج در اساسنامه از هرگونه اقدام مغایر با اساسنامه جلوگیری می کند تا خدای ناکرده عواقب فردی و جمعی تخلف از اصول و اساسنامه متوجه اشخاص حقیقی ذیربط نشود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا